Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
29. august 2001 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Glas i 3d s max...

Hej eksperter.

Er der en der kan fortælle mig, hvordan jeg laver glas-textures i 3d s max 4 ??

På forhånd tak...

P.s.: Det må gerne være en grundig forklaring, da jeg ikke har arbejdet med 3d s max før.
Avatar billede scandinav Nybegynder
29. august 2001 - 15:03 #1
Gå til denne URL:

http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp

Litt nede på siden finner du en tutorial der forteller deg hvordan du skal göre (det er nemmere så.... enn att skrive det hele her)
Lykke til;)
Avatar billede scandinav Nybegynder
29. august 2001 - 15:05 #2
Men i korte drag :

*Vælg et mørk diffuse farve.
*Skriv 95 ud for specular level.
*Skriv 65 ud for Glossiness, det vil give et lille skær i glasset.
*Vælg nu rulle menuen maps og vælg refraction,
*Vælg nu raytrace i meterial og map browseren.

Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
29. august 2001 - 15:12 #3
Sorry, men jeg fik en ven til at gøre det for mig.
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
29. august 2001 - 15:14 #4
En simpel måde at lave glas i 3Dmax4:

Vælg dit object og gå ind i materialeditoren.
Sæt opasitien ned så den er passende til dit formål (mellem 5 og 20 er sikkert passende). Specular level og glosines skal sættes højt. Under maps kan du tilføje et \"reflektion map\", ved at vælge et bitmap billede af f.eks. en himmel, sø el. lign (alt efter formålet). Men husk lys og skygger giver en stor del af det færdige resultat.

Du kan evt. prøve at lave glas med raytrace material istedet for standard material. Så vil de omgivende objecter spejle sig i overfladen.

Leg med det og led efter tutorials på nettet, det er den bedste måde at lære det på...

Hilsen Rune
Avatar billede scandinav Nybegynder
29. august 2001 - 15:29 #5
cyberqvizt_>  Fikk han pointsene ?  bad.... Ohhh bad ;(
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
29. august 2001 - 16:34 #6
Det var en klassekammerat, som kom over og hjalp mig. Han har ikke en bruger på Eksperten.dk, men han fik en lakridsstang.
Avatar billede scandinav Nybegynder
29. august 2001 - 16:41 #7
det ble han sikkert glad for... og da har du noen som kan hjelpe deg i fremover ;)
Avatar billede mpej Nybegynder
02. september 2001 - 18:11 #8
Det giver altid en meget fed effekt hvis man har flere (gerne flere end blot 3-4 stykker). Det giver flere skær i glasset og får det til at virke mere blankt.