Avatar billede SB44 Praktikant
14. december 2020 - 14:28 Der er 12 kommentarer

Opgradering af gammel Acer Aspire V3 571

Hej.
Jeg fik tilbud på opgradering af Acer Aspire V3 571.
Jeg får 16 gb Ram, 216 SSD drev og I7 processor.
Mit spørgsmål- betaler sig at få ny ting i gammel computer?
Formål med opgradering er at min budget er på 4000kr, og til denne pris kan jeg kun købe computer lavet er dårlig plast.
Jeg fik tilbud på 2300 kr til opgradering.
PS. Primært computer skal bruges til surfe på nettet, arbejde med Word/Excel, se film.
Avatar billede fase Professor
14. december 2020 - 14:53 #1
Hvis dit budget er max 4000 kr. kunne du begynde med at sætte en ny SSD på 500 GB i. Om der den kan forsynes med 16 GB RAM, kan være tvivlsomt, fordi den i specifikationerne er angivet til max 8 GB. En SSD på 500 GB kan fås for ca. 900 kr.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. december 2020 - 14:59 #2
Ja jeg har flere steder også set max ram 8G - hvilket er nok til dit formål - det er en pc fra 2012 med generation 2-3 af intels procesorer.  Generationen er mindst lige så vigtig som i3-i5-i7.

Hvor meget Ram og harddisk har du nu ?

SDD kan fås billigere end nævnt i #!.
Avatar billede SB44 Praktikant
14. december 2020 - 15:05 #3
Jeg vil tilføje, at jeg har ikke brugt denne computer i 2 år og vidste ikke at det kan lade sig gøre med opgradering.

Lige nu den er med 6gb dd3, 750 gb Hdd, Intel  i3-2310m.
Avatar billede fase Professor
14. december 2020 - 15:19 #4
En 8 år gammel computer er på kanten af, hvad der betale sig at opgradere, men prøv med en ny SSD på 500GB. Den kan altid bruges i et eksternt kabinet, hvis du skulle ombestemme dig. En 8 år gammel I3 er ikke den hurtigste knallert på havnen.
I første omgang ville jeg opgradere WIN8 til WIN10 og prøve om det virker tilfredsstillende derefter kunne opgradering af hardware overvejes.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. december 2020 - 15:31 #5
Enig med fase -  SSD er nok det eneste der ligger lige for på hardware siden - .

En ny ren windowsinstallering kan måske også give noget - har selv en Medion med den I3 processor og HD - SSD skift - kan sagtens bruges til "surfe på nettet, arbejde med Word/Excel, se film."
Avatar billede milter Ekspert
14. december 2020 - 15:42 #6
Jeg mener ikke, det kan betale sig at opgradere noget i den computer. Ja, en SSD vil give dig nogle sekunders hurtigere opstart, men derefter vil du ikke kunne mærke nogen forskel med de ting, du bruger den til.

Har du nogen probler med den?
Avatar billede SB44 Praktikant
14. december 2020 - 16:03 #7
Ingen problemer med den, kun mega langsom. Brugt primært til at se film med HDMI stik i TV.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2020 - 16:32 #8
Hvis du ikke har en masse åbent på computeren burde 6 GB kunne være nok til de ting du vil bruge pc til. En ssd vil give et performance løft til at starte Windows op med, og til opstart af programmer. Du får ikke noget mere ud af en ssd end til disk aktivitet. Cpu er langsom. Den har kun 1100 i benchmark test ser jeg.

Kan den streame helt fri for at det hakker nu?

Hvis det hakker nu vil det også hakke med ssd disk i. Og jag kan ikke forestille mig at det hjælper med mere ram. Du skal i øvrigt være opmærksom på at dit bundkort har en begrænsning for hvor meget det understøtter.
Pc er ikke hurtigere en det svageste led. Og det svageste led er din cpu.
Avatar billede SB44 Praktikant
14. december 2020 - 17:25 #9
Jeg fik at vide, at jeg kan få i7-3540M, 12 Gb RAM, 240 GB SSD disk, rensning, win10.

Til 2400 DKK.

Betaler eller betaler sig ikke?
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. december 2020 - 17:35 #10
Dety med 12G lyder mærkelig - som nævnt ovenfor - og skifte en bærbar cpu til en med en anden socket lyder mærkeligt.
Avatar billede milter Ekspert
14. december 2020 - 19:42 #11
Jeg tilslutter mig kommentar #10.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2020 - 20:19 #12
#9 Det betaler sig ikke med den store opdatering.