Avatar billede benze Novice
07. september 2020 - 12:05 Der er 8 kommentarer

Udskiftning af grafikkort

Har et kort og hurtigt spørgsmål. Kan jeg bare lægge mit ny købte grafikkort ind i min computer? så ville høre om der er ikke nogen specielt jeg skal gøre før eller efter det er lagt ind i min computer i min computer? kan jeg bare starte min computer op og spille som normalt på min computer?
Avatar billede milter Ekspert
07. september 2020 - 12:10 #1
I langt de fleste tilfælde vil det gå uden problemer. Windows vil selv finde den rigtige driver, som så installeres automatisk.

Men for en sikkerheds skyld så oplys os lige om, hvilket gammelt kort, du piller ud, og hvad du sætter i. Der kan opstå problemer mht. kortets fysiske størrelse og for lille strømforsyning i din PC.
Avatar billede benze Novice
07. september 2020 - 12:13 #2
Mit gamle er et gtx 760 og skifter det ud med et 1070 fra msi
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2020 - 12:14 #3
Hvor stor forsyning?
Avatar billede benze Novice
07. september 2020 - 12:15 #4
Og har en strømforsyning på 500 w
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. september 2020 - 12:20 #5
Det skulle ikke give nogen problemer - de er af samme familie, og nVidia er gode til selv at sørge for at drivers bliver opdaterede.
500W skulle alt andet lige være nok, hvis det "kun" er en almindelig gamer-PC uden de store armbevægelser.
Avatar billede benze Novice
07. september 2020 - 12:35 #6
Det er der i den

cpu er en intel core i5
16 gb ram
Msi z97 pc mate(ms-7850) (motherbord)
500 w forsyning
og lige nu et gtx 760 som skal udskiftet med 1070 fra msi
computer køre med windows 10 pro
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. september 2020 - 12:48 #7
Skift bar'do'.
Avatar billede milter Ekspert
07. september 2020 - 12:51 #8
Enig med #7