26. maj 2020 - 19:29 Der er 6 kommentarer

Hjælp til jeg hak/lag i spil

Jeg er for nylig begyndt at opleve, at mine spil pludselig kører som om jeg har 10 fps. Det hakker utroligt meget, og hvis jeg ser min billedhastighed i det program jeg har til at se de diverse ting, hopper den fra 100 helt op til 1300 og derimellem, cirka hvert sekund. Min GPU gør det samme, bare ikke de samme tal. Når jeg genstarter min computer fungerer det helt fint, men problemet vender tilbage efter noget tid hvor jeg så er nødt til at genstarte igen. Forstår ikke hvad problemet er, da jeg har opdateret driverne, hvor den sagde jeg allerede havde de bedste drivere. Mit grafikkort kører som et 1060 GTX, har i-5 og 250gb ssd. Forstår ikke hvad problemet er, og har været gennem google snart 1000 gange. Håber jeg kan få hjælp her
Avatar billede milter Ekspert
26. maj 2020 - 19:58 #1
Du skriver, du har en SSD på 250 GB.  Hvor meget fri plads er der på den:

https://www.lifewire.com/how-to-check-free-hard-drive-space-in-windows-2619187

Har du andre drev, (SSD eller HDD)  på din computer?

Og hvilken computer har du?
26. maj 2020 - 21:02 #2
Jeg har 128 GB fri plads på min SSD, som det eneste (Ingen HDD). Det er en selvbyg med plads til HDD i toppen hvis det skulle blive nødvendigt. Problemet opstod, da jeg rebootede den, da jeg købte den på dba uden nogle problemer da jeg havde testet den osv. Valgte at reboote, da jeg tænkte det var federe at starte min egen pc op uden de spil/programmer der nu var på den i forvejen, da der var en god sjat. Han nævnte ikke nogle nødvendige programmer jeg skulle have på den før den kunne køre optimalt, men får nu intet svar på mine beskeder.
Min case ser således ud, ifht. computer spørgsmålet: https://www.silverstonetek.com/images/products/sg05/SG05-3-4.jpg
Har prøvet V-Sync, da jeg tænkte det kunne være en løsning, men har heller ikke fundet held der.
Min gennemsnitlige fps vises som 800 eller højere når problemet opstår, og falder igen til det den nu skal være når jeg genstarter. Min browser, youtube, steam, discord osv. kører helt fint mens det sker, men selve spillet jeg spiller går helt ned.
Der er et lille vindue på godt 1-2 sekunder når jeg tabber ind i spillet igen, hvor det kører normalt, men efter den lille periode sker det igen. Kan ikke give mening det sker efter noget tid, og løses midlertidigt med genstart? SSD'en er helt ny så der burde ikke være noget der.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. maj 2020 - 07:58 #3
Har du kontrolleret om det skulle være Windows som opdatere? ... du siger jo det opstår igen efter lidt tid når din computer er startet op.

Jeg ville tjekke windows opdateringer og køre alt færdig og se om dit problem stadig forekommer.
27. maj 2020 - 12:47 #4
Har tjekket Windows opdateringer, ja. Har ikke Windows aktiveret, da jeg ikke har en nøgle - kan det være et problem?
Avatar billede milter Ekspert
27. maj 2020 - 20:39 #5
Windows burde køre nogenlunde normalt uden aktivering, men ...?

Du taler om, at du "rebootede" den. Mener du, at du formaterede din nye SSD og installerede et helt nyt Windows 10 på den, som du altså stadig ikke har aktiveret?

Så taler du om et grafikkort, "1060 GTX". Er computeren født med det grafikkort, og hvilken version af GTX 1060 er det?

Når jeg kigger på dit kabinet, ser det ud til, at standard PSU er på 300 Watt. Ifølge nettet skal et GTX 1060 helst have en strømforsyning på minimum 400 Watt, et GTX 1060 6 GB skal helst have en PSU på minimum 450 - 500 Watt.

Måske ligger fejlen der.
27. maj 2020 - 21:30 #6
Jeg kørte en helt normal nulstilling af computeren da jeg rebootede.
Glemte at nævne det grafikkort jeg har, da det yder som et GTX 1060 3 GB. Det kort jeg har, er et Asus Strix RX570 4GB. Min strømforsyning er 450W, så der burde ikke været noget der af hvad jeg kan se.