Avatar billede NikolajHL Praktikant
03. maj 2020 - 16:03 Der er 9 kommentarer

Sort skærm og intet lys i tastatur

Hejsa.

Jeg har nu siddet og knoklet med at få min stationære til at virke i timevis. Tilsyneladende er der intet, der har hjulpet endnu.

Mit problem er, at der ikke er noget display på min skærm, når jeg tænder min computer. Selve computeren lyser og lyder umiddelbart, som den plejer. Jeg har forsøgt med en anden skærm, med forskellige stik osv., men det har stadig ikke hjulpet.

Problemet opstod, da jeg en dag satte computeren på pausetilstand i et par timer, og da jeg så kom tilbage og trykkede på mit tastatur, kom den såkaldte "Blue Screen of Death" frem på skærmen. Der stod, at computeren selv ville genstarte, hvilket den aldrig gjorde, så jeg valgte at genstarte den. Derefter blev skærmen helt sort, og det har ikke ændret sig siden.

Jeg er completely lost, så hvis nogen har et bud på, hvad jeg kan gøre ved det, ville det være en kæmpe hjælp!:)
Avatar billede NikolajHL Praktikant
03. maj 2020 - 16:04 #1
Computerens specifikationer forresten:

Bundkort
ASUS Z170-P

CPU
Intel Core i5-6500, 4 x 3.20GHz (3.60Ghz Turbo)

CPU køler
BLOODFREEZR 550LC Vandkølingssystem

Grafikkort
ASUS GeForce® GTX 960 4GD5 Turbo

Strømforsyning
Corsair VS Series VS550 - 550W

Kabinet
NZXT Phantom 240 sort/blå - Shark Gaming Edition

RAM
Kingston HyperX Fury 2x8GB 2400 Mhz DDR4

Systemdisk
120GB Kingston V300

Lagerdisk
Seagate Barracuda 1000GB 7200 RPM

Trådløst netkort
ASUS PCE-N15 300Mbit Wireless PCI-E

Operativsystem (Ved valg af Windows 10 installere vi dette inkl. drivers!)
Windows 10 64bit DK - OEM
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2020 - 16:18 #2
når du starter pc, og hører den går i gang, så sluk på tænd/sluk knap (hold den inde til den dør).
gentag dette 3 gange, og så vil den gå i 'fejl-mode' hvor du kan reparere windows.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2020 - 16:18 #3
Prøv at se linket herunder:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Håber det kan være en hjælp til at vække "dyret".
Avatar billede NikolajHL Praktikant
03. maj 2020 - 16:38 #4
#2 Nu har jeg forsøgt, men der sker desværre ingen forskel...
Avatar billede mort1 Ekspert
03. maj 2020 - 16:57 #5
Hører du at den starter, inden de tvangsslukker, alle 3 gange ?
Avatar billede NikolajHL Praktikant
03. maj 2020 - 17:42 #6
#5 Ja, jeg giver den så lang tid, som den plejede at bruge på at komme ind på loginsiden. Der er stadig intet display.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2020 - 18:42 #7
du skal stoppe den tidligere - ca der, hvor win første gang skriver logo eller andet på skærm. Meningen er, at win skal dø mens den starter, og ikke når den venter på dig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. maj 2020 - 08:00 #8
Hvis skærmen er helt sort og du ingen reaktion ser hjælper genstart 3 gange jo ikke noget!
Hvis den ikke vil køre efter Sleeping mode Så fjern alle alle elementer undtagen  Mus & Tastatur Tag strømmen fra og hold Startknappen inde i 30 Sec. Sæt strøm til igen og se om der sker noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2020 - 08:52 #9
#8 ville også være det første jeg ville prøve.