Avatar billede NORDSKOV Praktikant
24. april 2020 - 19:32 Der er 6 kommentarer

Køb af bærbar i USA

Hejsa. Jeg rejser i USA hvert år. Derfor tænker jeg at købe en bærbar gaming pc med hjem. Kan det have nogen komplikationer herhjemme?
Kan jeg lave tastaturet om til dansk?
Kan jeg installere dansk Windows? Og er det nødvendigt?

På forhånd tak. :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. april 2020 - 19:58 #1
Der skal betales moms ved importen og muligvis told - det  kan du muligvis snyde for.
Garantisag kan blive problematisk.
Tastatur kan du skifte eller leve med  US tryk på det fysiske tastaur. Du kan sagtens installere dansk tastatur -  og dansk windows men det er ikke nødvendigt. Er den købt med windows er det ikke sikkert den vil aktivere automatisk  på dansk installation - dvs du skal bruge en ny  licens.
Avatar billede NORDSKOV Praktikant
24. april 2020 - 20:36 #2
Så det jeg hører er, at det burde der slet ikke være nogen problemer i rent system mæssigt!? Jeg kan sagtens leve med engelsk Windows og engelsk tastatur hvis det sku være. For når man alligevel er derovre er det jo meget billigere!
Avatar billede Slater Ekspert
24. april 2020 - 21:49 #3
Husk at et amerikansk keyboard ikke har det samme antal taster som et dansk, så du vil ikke bare kunne lave layoutet om til dansk.

Ud over det skal det have en ny strømforsyning, da USA har andre stik og kører med 120V strøm.

Og med moms og told vil det blive over en fordobling af prisen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. april 2020 - 21:55 #4
De fleste strømforsyninger er til 100-240 V så de er brugbare - stikket skal dog skiftes men det er en mindre ting.
Avatar billede Slater Ekspert
24. april 2020 - 22:00 #5
Jeg ved ikke hvor udbredt det er, men min Lenovo står der kun 230V på.
Jeg ville i hvert fald ikke bare stole blindt på det ved et køb fra USA.
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. april 2020 - 22:32 #6
#5  Jeg tror stadig på de fleste  - Her i husstanden er det 4 ud af 4 der er 100-240V.