Avatar billede Slettet bruger
23. april 2020 - 09:02 Der er 12 kommentarer

WD elements se 1tb harddisk

Jeg købte en ekstern harddisk igår. Sætte den til min bærbar og flyttede en del billeder over på den. Satte den så til en anden bærbar og nu ville ikke åbne den eksterne harddisk hverken på den ene eller anden bærbare.

Harddisken fremgår under denne PC som lokal disk (D:), men den kan ikke åbnes. Det er vigtige billeder.

Hvad kan problemet være?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2020 - 09:48 #1
Hej Kim og velkommen til.
Er begge computere Windows?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2020 - 10:12 #2
Ja. Windows 10.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2020 - 10:57 #3
Hvis den ses i Denne Computer med Drevbogstav vil du også kunne se den i Diskhåndteringen Hvad står der som Allokering Fat / Ntfs / RAW?
Tryk på Windowstasten + X Vælg Diskhåndtering.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. april 2020 - 11:28 #4
Har du brugt sikker fjernelse da du fjernede den ? Lad være med at formatere eller initere den så længe du gerne vil have billederneud. Prøv hellere med recuva og andre recover progrmmer og husk her ikke at gemme på harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2020 - 11:31 #5
Den ses som lokaldisk d: under denne computer, men der står ikke noget under den vedr ledig plads, som der gør under c:

Går jeg i diskhåndtering, så vil den ikke åbne denne, så længe den eksterne harddisk er sat i. Tager jeg den ud kan jeg komme i diskhåndtering og se c:. Sætter jeg så den eksterne harddisk i så gør der lidt tid og så popper den op med beskeden “ D:\ mappenavnet er ugyldigt”

Jeg kunne kortvarigt åbne harddisken igår og se at der var overført billeder til denne. Nu virker det som om, at den er helt låst.

Tak for hjælpen itv.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. april 2020 - 11:40 #6
Er du heldig er det kablet prøv med et andet -  eller forsigtigt rengør stikket med en tør klud -elller vrik ganske forsigtig med stikket.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2020 - 11:43 #7
Som tidligere hvad sår der?
https://ibb.co/CBn5hmj
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2020 - 12:16 #8
Som tidligere hvad står der her?
https://ibb.co/f81N0Q0
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2020 - 12:32 #9
Det undrer mig at der står:mappenavnet er ugyldigt.
Det er jo ikke nogen mappe, men en harddisk.
Er der kun 1 intern harddisk i computeren?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2020 - 17:41 #10
Poko1 den fremgår ikke under diskhåndtering!

Kurt54 - jeg tog den bare ud!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2020 - 18:21 #11
#10 Hvis du kan se den i Stifinde kan den også ses i stifinder og får heller ikke et drevbogstavm hvilket er en forudsætning!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2020 - 18:23 #12
Der skulle stå
#10 Hvis du kan se den i Stifinde kan den også ses i Diskhåndteringen og får heller ikke et drevbogstav hvilket er en forudsætning!