Avatar billede MIkkelf Praktikant
14. april 2020 - 19:11 Der er 4 kommentarer

Min computer tænder, men viser intet signal på min skærm

Hej.
Den anden dag da jeg skulle tænde min computer, gik den bare ind på BIOS, så prøvede jeg så at gå ud af det, ved at trykke exit oppe i hjørnet, også lukkede den bare ned, og lige siden har jeg kun kunne tænde min computer i ca 20 sek, inden den selv lukkede ned. I dag prøvede jeg så at trykke lidt på rammene. Det gjorde at den så kan tænde nu, uden at gå ud. Men den viser stadig intet signal. Jeg bruger hdmi, og har prøvet med forskellige kabler og den virker stadig ikke. Hvad skal jeg gøre?

Tak for hjælpen på forhånd ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. april 2020 - 19:29 #1
Nu skriver du ikke hvilket styresystem der er installeret, men jeg gætter på Windows 10.
Jeg ved at men på Windows 7, kan trykke på Alt-Control-Delete. Dette kan i visse tilfælde hjælpe.
Min erfaring på eksperten er, at der med stor sikkerhed er nogen der både kan og vil hjælpe :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. april 2020 - 19:36 #2
Hvilken computer har du, dvs. mærke og model? Har du flere stik bag på computeren, hvor du kan tilslutte skærmen?

Kommer der nogen bip-lyde fra kabinettet, kort efter, du har trykket på TÆND-knappen?
Avatar billede MIkkelf Praktikant
14. april 2020 - 19:56 #3
Hej.
Den lyder ligesom, da den virkede.
har ikke stikkende liggende herhjemme, men har prøvet med hdmi stik som virker fint på andre ting.

specs:
Asrock X99M extreme4
intel core i7-5820k haswell-e box
corsair CX750 - 750W PSU
ASUS GeForce GTX 960 Black - 2gb gddr5

og ja den har windows 10 64 bit
Avatar billede milter Ekspert
15. april 2020 - 19:26 #4
Da du nu har haft lidt held med at " at trykke lidt på rammene", så synes jeg, du skal fortsætte med RAM-blokkene.

Hvor mange RAM-blokke har du, og hvilke slots sidder de i? Kig i vejledningen til dit bundkort i linket herunder og fortæl os, hvilke slots, de sidder i, dvs. A1,B1,C1 og D1. Du finder et billede af bundkortets opbygning på side 6.

https://download.asrock.com/Manual/X99M%20Extreme4.pdf