Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 06:04 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Aktivering av Adblock Plus.

Jeg kjøpte ny computer den fungere nå helt utmerket – vil nå installere Adblock Plus  jeg har lastet den ned  og den finnes på Utvidelser - den er nå Aktivert.

Prøver og logge in på computerword Forum men dette går ikke    hva feil gjør jeg?    Gjetter    Er  det en innstilling jeg bruker WIN10

Kan nevne også j- eg bruker en liten computer der har jeg Adblock Plus og den fungere fint.    Det er nå sendt fra den lille computer.  Er der en som kan hjelpe meg med dette Takk i så fall.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 07:00 #1
Hej Arne og god påske.
Og du kan logge på hvis du deaktiverer Adblock Plus på Eksperten?
Er det Crome du bruger?
Personligt bruger jeg ikke Adblock Plus længere. Bruger den der hedder Ublock Origin nu. Om det vil give en forskel for dig ved jeg jo selvfølgelig ikke.
Det kan måske også være en sikkerhedsindstilling i Windows på den nye pc der gør det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2020 - 08:50 #2
Jeg Bruger Adblock Plus på både EDGE Chrome og  iE11 Uden Problemer.
https://ibb.co/LgtnPdC
Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 09:32 #3
Hei 22066 God påske til deg også.  Jeg bruker Chrom ja - Hoved data har CW er på Bokmerkelinjen den er helt død fungere ikke.
Jeg starta opp den lille data for å lese svaret ditt - kopierte det over via Epost til Hoveddata som jeg er på nå ikke godt når synet er redusert og det må jeg vist leve med - har vert på klinikk 3 gange det koster å svaret får erbare noen dråper.

Du har nok rett ny data ny sikkerhetaltanativ i Windows kan være et problem - jeg har nå fjerna Adblock og skal prøve Ublock Origin som du anbefaler det hadde vert fint om jeg fikk det til - kommer tilbake senere.

Lidt av en tid vi har nå - denne Viirus er skremmende frykter dette tar tid - her tar vi det på alvår også det lammer jo en hel Verden håper du går klar - hva skulle vi gjort på computerword uten deg og den hjelp du åltid deler med os andre for meg har vert til god hjelp altid..
(nå veien videre  nå - Epost til meg selv - plukke den opp - lime inn på computerword.  Og sier Takk så langt.
Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 10:04 #4
Hallo poko1 jeg  ser du bruker flere Nettlesere du driv vel mer avansert også
har jeg oppfattet - jeg klare meg godt med Google Chrome og Adblock Plus som jeg
har brukt i mange år - hvorfor endre dette?

Adblock Plus forsvant nå grunn ny Data kanskje 22066 hadde en tanke rundt dette.
Skjermbilde dit ga ikke så meget svar eller løsning syntes jeg.
Ellers god Påske til deg også da vær forsiktig i disse Virustide vi blant dem eldre begge 2
Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 10:58 #5
Hallo igjen. 22066 jeg kom nok ikke langt jeg    https://ibb.co/FXy6x3c  Fryktet vel også dette det er nok mer en innstilling det er spørsmål om og mulig innen Sikkerhet-innstilninger men der er jeg helt blank - da stopper det seg selv.
Jeg bruker chrome trenger ikke noe annet til mitt bruk.

Nå skal jeg hente en flaske Conjak - ikke mer data i dag mulig det blir en kamp det også. I denne Virustiden.
Kjerringa nekter men nytter ikke stoppe en gammal Gubbe. Fortsatt god helg.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 11:05 #6
Tak for din ros Arne. Prøver at gøre det så godt jeg kan.
Adblock Plus burde jeg virke hos dig som hos poko1, men da den ikke gør det, må man prøve at lokalisere om det er Adblock eller Windows der blokerer. Derfor jeg bad om at deaktivere eller fjerne tilføjelsen.
Du giver svar når det er afprøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 11:08 #7
Hej Arne
Vi sad og skrev samtidigt kan jeg se :-)
Har du prøvet at fjerne historik og cookies på browseren?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2020 - 11:24 #8
#4 Husker du at fjerne den fra Programmer og Funktioner inden du Geninstallerer?
https://ibb.co/nrZ220Z

Og så bruger jeg kun Windows Defender
Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 12:04 #9
#7 22066 ja det er gammal vane det i Experter glemmer ikke det vet du. Men for andre er det ofte en god løsning.
#8 Poko1 dette er sjekka det også fantes ikke der - har vert på C vet ikke hvor ellers?

Til Dere jeg fikk fatt i Conjak  måtte på 3 steder ville ha Hennesy Gammal vane jeg har ikke mista humøret enda  - skål Gutter.
Der kommer en dag i morgen også.
Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 12:39 #10
Nå tok jeg en dobbel sjekk her      https://ibb.co/FXy6x3c  mulig jeg ikke har sendt dette i min post - jo jeg hadde det #5 er lidt oppgitt så klar. Foresprsel er blokkert står der så det må være i innstillinger men hva?
Avatar billede posten Ekspert
12. april 2020 - 13:10 #11
arne : hvilken browser bruger du bruger chrome med adblock + og er her inde uden problemer
Avatar billede 450025 Ekspert
12. april 2020 - 17:34 #12
Hei Posten er også du ute å farter - god påske til deg også du har ofte stilt opp - ja på den liten computer hadde jeg begge dele - på den større data sviktet Adblokk Plus - 22066 ga et råd bruk dette Ublock Origin - nei nå ja.    Les videre hvordan det gikk her.
Jeg har sagt en god konjakk Hennesy kan iblant hjelpe  hvis man er optimist  for oppgaven er nå løst - jeg er jo Google frelst.    (men hvor lenge)

Nye MS Edge ble nok løsningen for oppgaven og jeg kommer in på computerword .nå Blokkeringen er borte

Fra tidligere var det også EDGE jeg brukte til Nettbank – Google klarte jo ikke oppgaven den har svikta i over et år nå.  Banken mente Brukeren ikke hadde peiling. Men Google og Gmail har hatt sine problemer  og har det fremdeles.  Nå treng jeg bare og bli kjent med -    Utvidelser hos Edge samt få fjernet Cookies    så da er det kanskje på tide å vinke farvel til Google Chrome.

Klart, så er nok en god Konjakk ok – men jeg var sliten å slik vi har det nå med denne corona19 Virus hvor alt er så tungvint er det flott at 2 flinke Gubber stiller opp så jeg har bare å rette en stor Takk til Dem begge 2.
Nå har jeg ikke flere Problemer men så godt og få hjelp - Et ordtak sier man må aldri gi opp  da har man tapt.
Og jeg håper vi alle kommer trykt i havn med denne Virus - vi kan ikke hoppe av  der er mange som trenger hjelp på computerword. Ha det godt her er 35 grader i dag full sommer.