Avatar billede QuakIIE Novice
04. april 2020 - 20:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg gøre min gamle gamer PC skarp igen?

Jeg byggede denne gamer pc selv i sommeren 2013, nu er der gået nogen år jeg er slet ikke med på hvad der er op og ned i hardware nu om dage.
Kunne godt tænke mig at kunne spille lidt af de nye spil uden at der er for meget lag og må nok indrømme at min PC ikke er helt med på noderne mere..
Hvis nogen har lidt forstand på hvad jeg bør udskifte for at den bliver skarp igen ville jeg sætte stor pris på et par ideer, gerne inden for en 2000-5000Kr. Om det er muligt?

Specifikationer:
PROCESSOR / CPU: Intel Core i5-4670K CPU 3.40GHz
CPU-KØLING: Corsair Hydro H100i Vandkøling
BUNDKORT: ASUS Sabertooth Z87
GRAFIKKOR: NVIDIA GeForce GTX 780
HUKOMMELSE / RAM: Corsair DDR3 8GB VENGEANCE
STRØMFORSYNING: Corsair AX760i
KABINET: Fractal Design Define R4 Black Pearl
SYSTEMDISK: Samsung 840, Solid state drive, 500 GB
DREV: ASUS DRW 24B5ST Disk drev DVD

På forhånd tusinde tak!
Avatar billede posten Ekspert
05. april 2020 - 07:15 #1
det burde du jo selv vide da du jo kender de spil du bruger + hvad de kræver  men jeg ser du ikke har ret mange ram i du burde ku få den til at kørehurtigere med en ekstra ramblok og de 3gb du har på skærm kortet BURDE række ellers et nyt
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2020 - 07:49 #2
Spiller ikke selv, men når men lige kigger med på en tråd med sådan noget, så er det typisk på
GPU (grafik kort)
Netforbindelsen
og måske også ram
der opstår flaskehalse.
Men går du ind på canurunit, kan du se både hvad spillet skal bruge som minimum, og hvad der anbefales for de spil du skal køre. Den vej kan du blive klogere på hvor du skal bruge dine sparepenge :-)
Avatar billede Slater Ekspert
05. april 2020 - 11:05 #3
Jeg vil sige, en 7 år gammel pc kommer nok ikke med på noderne igen, uden en total udskiftning af de vitale dele, dvs motherboard, CPU og grafikkort. Motherboardet mest fordi du ikke vil kunne få en moderne CPU til det eksisterende.

En fordobling af RAM'en vil nok heller ikke skade, men jeg ser det sådan set som det mindste issue her. Du kan klare dig med 8 GB i de fleste spil, hvis du ikke insisterer på at have en masse andet åbent i baggrunden.

Din SSD kan du sikkert fint beholde, og uden at kende dem vil jeg skyde på kabinet og PSU også sagtens kan genbruges.