Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. januar 2020 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Hovsa" replik fra Mette Hybel, DR

En fra Face-Book har sat et billede op.
Men journalist Mette Hybel, DR.

Der siger (I anledningen af Genforeningen) :

"Vi fejrer, at vi i 100 år, har levet i fred og harmoni, med tyskerne, side om side"

Det holder vist ikke helt vand ...
(9. April 1940 var der jo)

Men hvor kan man høre Mette Hybel sige det ?

Eller læse mere om det ...

Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. januar 2020 - 18:16 #1
Var det under Genforenings gallaen?
https://www.dr.dk/drtv/se/genforenings-galla_162378
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2020 - 20:05 #2
Ja det kunne da godt være fru. Hybel skulle have fulgt mere med i historietimerne.
Du kan se det på nettet . Bare skriv "tv-avisen finde dato (mener det var fredag 10/1)

Mvh.
ErikHg
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2020 - 20:10 #3
Se her:-) Det var fredag 10/1 Mette Hybels "hovsa"-bemærkning faldt.

https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen-18_30_-iran-anklages-for-at-staa-bag-flystyrt_162371
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2020 - 20:20 #4
En søgning på nettet med "mette hybel" genforeningen eller  "mette hybel" sønderjylland" giver kun relevant henvisning til dit spørgsmål her. Det samme gør en søgning på "Vi fejrer, at vi i 100 år, har levet i fred og harmoni, med tyskerne, side om side".

Jeg har på fornemmelsen, det citat fra FB er et falsum eller en historie som den om fjeren og de fem høns. Havde hun sagt noget sådant, som du beskriver det, ville det efter min mening have skabt en hel del høje og letfindelige bølger på nettet :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. januar 2020 - 20:45 #5
Tak - Kigger senere ...
Og det er FB falsum - skal jeg ikke kunne sige.
Netop derfor vil jeg gerne høre det selv ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2020 - 21:33 #6
#4 Det er ikke et falsum..... hun siger sgu at vi i Danmark har levet i fred og fordragelighed side om side med tyskerne.

Hun må da have røde ører.
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2020 - 21:36 #7
Jeg lægger mig fladt ned :-)  Hør fra 18:40 og fremefter.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. januar 2020 - 21:42 #8
Erik har ret Ca.18.17 inde
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2020 - 21:51 #9
#7 Du behøver ikke at lægge dig fladt ned milter. Jeg undrer mig bare over, at der ikke er blevet mere postyr over den udtalelse fra Mette Hybel. Kun Fjæsbog junkierne har råbt op.
PS. Jeg er ikke selv på Fjæsbog!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. januar 2020 - 23:26 #10
TAK - Ja, det sagde hun så ...
Ja, enig. Mærkeligt at ingen har skrevet lidt om det i aviserne ...

(Dog ingen grund til at hænge hende ud) ....

Man kan altså få gode oplysninger på FB. (også - foruden dårlige)

Og finde venner fra skoletiden. Fra sin barndom ...

STOR tak for hjælp til alle. Særligt ErikHg ....