Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. januar 2020 - 22:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lille program til at styre "Start-op-programmer" Windows 10

Hej !

Findes der :

Lille program til at styre "Start-op-programmer" i Windows 10 ?

Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2020 - 22:55 #1
Du kan trykke på Ctrl-Shift-Esc for at bringe TaskManager op.
Her har du jo fanebladet "Start" hvor alt er listet?
Avatar billede nopsen Ekspert
05. januar 2020 - 00:51 #2
#1
det er kun en liste.

Jørn du kan bruge den gratis version af Ccleaner

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download

under fanen værktøjer - opstart kan du aktivere og deaktivere opstartsprogrammer.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. januar 2020 - 02:56 #3
Jørn Godt Nyttår. Ditt spørsmål, kan være lidt vanskelig og forstå helt å hva du det er du mener?
Du bruker Win10 fint et flott program, det er ytterst få på dette Forum som forteller hvilket Styresystem dem bruker ofte bare 1 av 10 gjør dette. Grunn er det at folk mener at man skal gjette dette.      Der var du utrolig flink.

Jeg har delvis tregt meg fra dette Forum, har du språk problemer så hopp over mitt svar. Bare glem det.
Men skal prøve og forstå ditt spørsmål slik jeg tror det er.

#1 Ctrl-Skift-Esc det blir hos meg = Oppgavebehandling (vær OBS jeg bruker en Norsk Win10 og forstår ikke Dansk mulig den viser noe annerledes  i Danmark)

#2 Du Skriv det er kun en liste jeg er helt enig i det. CCleaner er et fint program hvis man vet hva det brukes til?
Men Løser neppe det du spør om. Jørn.

Prøv dette men der kan være forskjell på en Dansk og en Norsk computer av Win10 så vær OBS -  men mulig jeg har en tanke rundt dette som kan brukes.

Win10 Start har alt det du treng av App, trekk det du trenger ut på skrivebordet og bare dem du har bruk for ikke flere.

Noen fyller hele skrivebordet og det er helt  unødvendig om det skal være enkelt for deg App som ikke brukes er bare pynte gjenstand, dobbel klikk på en App og programmet åpner seg til du ikke trenger det mer.    Lukk ned siden du har åpna ved og gå på det røde Krysset (X)

Lidt mer avansert venstre klikk på Appen (Legg det på oppgavelinjen)  og et klikk så åpner programmet seg.

Beklager om jeg har misforstått ditt spørsmål. Men Trenger du hjelp på hvordan og hva om du bruker CCleaner til så spør gjerne igjen der er sikkert en som kan svare på det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2020 - 07:16 #4
Hvis du bruger Ccleaner til at reducere dine start-op-programmer, så bemærk, at den lægger sig selv ind som start-op-program hver gang den har været startet manuelt.

I Windows 10 kan du skrive "baggrundsapps" i søgefeltet. Så får du mulighed for at forhindre en del skrammel i at køre i baggrunden.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 07:51 #5
#4 Hos mig kommer den ikke frem på taskbar ved opstart efter kørsel manuelt. Hvor skulle den ligge henne og køre?
Kan heller ikke se noget aktivitet i joblisten.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 07:53 #6
Som de andre Windows systemer har Windows 10 også mappen start man kan lægge programmer i til automatisk opstart.
Jørn du snakker om et program. Hvad er det du vil? Er det et minimalt opstart af programmer du ønsker?
Avatar billede 450025 Ekspert
05. januar 2020 - 08:39 #7
#4 Hei Finn godt Nytt-år til deg også, det er for så vidt ikke uenig med deg og bruk av CCleaner bare vær OBS på  (hva du redusere og fjerner) man kan fjerne ja og det er fint men ikke alt kan fjernes desverre.
Og nye legger seg inn helt klart det den plass APP har.

Dem man vil bruke kan jo legges som fliser også bare et valg man gjør - jeg hater fliser og kommer aldri på min computer mer uten tvang.

Ved og gå på søk å skriv baggrundsapps så får du hjelp av    Bing. God fornøyelse sier jeg tenk om jeg kunne fjerne det Skitet da hadde jeg vert glad.

Det skitet skulle jeg gjerne betalt for og bli kvitt, det vrimler med sider (HVORDAN BLIR JEG KVITT DETTE UBRUKELIG SVINERIET: Noen har klart det men ikke jeg?
Men ok  lykke til ser ikke nytteverdien i denne  misfoster  Bing  bare en plage jeg godt kunne vert foruten.

Ser 220661 er inne nå Godt Nytt år til deg med jeg har masse og Takke deg for så du vet det.
Jeg forstår ikke hva Jørn helt mener beklager,    hva er til hinder for og legge App som Fliser om han vil? Jeg hater Fliser men det er mitt valg? Oppgavelinjen finnes der er også plass lett tilgjengelig?    Hva med Skrivebordet jeg forstår ikke helt problemet hans. Beklager det
Men. klart der er flere veie til Rom, flere løsninger også så lykke til Jørn. Jeg lever godt med mitt oppsett enkelt og utrolig lettvint også.
Unntatt Bing  jeg lever med den også, MS forteller den har du så lenge du lever og kan neppe fjernes selv med hjelp fra poko1 ble den ikke borte.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2020 - 08:48 #8
#5
Hos mig ser den sådan ud:
http://finnrasmus.dk/ccleaner.png
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 09:00 #9
Her intet i opstart. Alt deaktiveret https://ibb.co/xDKSbHM
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 09:04 #10
#7 Tak Arne. Vi må se hvad Jørn mener når han melder tilbage :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2020 - 09:13 #11
#9
Jeg kan se, at din version af Ccleaner er nyere end min. Jeg udskifter den ved lejlighed og ser om det ændrer sig.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. januar 2020 - 10:07 #12
Flott og høre fra fra deg 220661 ble gla for det,  jeg har nok ikke forstått problemet til Jørn beklager dette, nå bruker jeg computer masse hver dag, oppstart problem har jeg ikke hatt noen gang, når folk er her er svaret ofte  måten folk bruker computeren på.som er Problemet.
Mulig jeg gjør alt feil her men for meg har jeg en Rask og ryddig computer, at jeg har Bing så er det faktisk det eneste jeg klager på også. Men jeg var inn om på CCleaner den  fungere helt utmerket, der hadde jeg ingen oppstartsprogram det var helt tomt det Må jeg ha noe der? Og til hvilket bruk da? Gjør jeg feil her i tilfelle hva?

Og sliter Jørn med oppstart kan jeg ikke forstå det i hele tatt av hvilken grunn..  Jeg hopper av her vil ikke endre noe som fungere utmerket ser ikke at CCleaner kan hjelpe meg med noe som helst, skal jeg fjerne noe er det helt fantastisk bare man vet lidt om programmet ellers..
Har Win10 PRO på 3 maskiner alle er raske,  til tross for det er dem i daglig drift.
Jeg bruker Definder det holder i massevis det. Malwarebytes den passer seg selv den er betalt
Nei beklager har ikke noe svar og gi Jørn, kunne folk forstå en ting ofte er det
- det enkleste som fungere best.
Mange er nok uenig i dette men da får dem ta følgende også.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2020 - 10:45 #13
Hvis man ikke vil have CCleaner med så kan du lave alt det samme fra Joblisten Start
https://ibb.co/T46HQ49
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. januar 2020 - 10:55 #14
Tak til alle - Sov længe ....
Var med familien ude i en Retro Burgerbar fra "50´erne"

Holdt min 70 års fødselsdag fra om formiddagen. Men familie og venner.
(Havde fødselsdag i December) - Men der har folk jo, så travlt.
*
Det jeg mener, at der er nogle små "programmer" der starter automatisk.
Ikke mange ! - Men f.eks "Words" - (Selv om man ikke skal bruge Words - hele tiden).
*
Tak for jeres indlæg.
*
Jeg har imidlertid fundet det, som jeg søgte. - Men ikke kunne huske navnet på :
"Autorun". Sysinternals.com
- Det er installeret på en æld gammel PC. - Virker også på Windows 10.
Et lille bitte program. Fylder intet. Meget overskueligt.
Jeg havde kun 2 - 3 ting, der startede, men jeg satte dem fra.
*
Ja - Jeg bruger cCleaner. I forvejen. Til at rense med. Og styre cookies med.
*
Jeg ønsker jer alle en dejlig Søndag
*
TAK til jer - Eksperter ........
Avatar billede 450025 Ekspert
05. januar 2020 - 12:20 #15
Hei Jørn godt du er i mål når støvet har lagt seg er oppgaven løst.
Men aller først Gratulere så hjertelig med 70 års dagen tror jeg kan svare for alle i denne tråden.
Du begynner og bli voksen du også, du har mange fine år foran deg husk det.,
Vi som har fulgt deg vet at du har mange rundt deg som du er glad i, både små og lidt større en Flott familie ha du.
Ofte går du lidt tilbake i tid når du spør på dette Forum, og seier husker du? Og dette har tregt frem minner ikke bare for deg men også for oss andre på dette Forum jeg har gledet meg over dine Påfunn ofte..
Prøv om du kan tenke lidt nytt nå da blir Microsoft himlende glad i deg, fordi alle App i Win10 sover stort sett hele døgnet og hindre ikke ditt bruk av data i hele tatt meget begrenset også men fint og ha godt nok ikke alle.. Fjern dem du ikke trenger er klart smart tanke det bare husk og vite hva du gjør..
Prøv og venne deg til og bruke Oppgavelinjen en utrolig fin ting i programmet Win10 for du skriver (Jeg har kun 3 ting men satte dem fra) Du nevner Word og et par til dem er der ja men fortsatt sover dem . Kanskje på Disktop men bruk musen du så kvikner dem nok til.
Ofte jobber jeg med 5 til 6 program av gangen dem legger seg på oppgavelinjen, jeg treng dem ikke nå men enkelt og vekke dem, driv jeg mer avansert ja da jobber jeg gjerne med 2 program også jeg, men ok forstår du vil gå bakover i tid og trekke frem gamle minner det er ikke feil det heller bare husk og banke av støvet hver gang du trenger dem.
Beklager bare en tanke jeg kom på, så glem dette svaret håper festen var slik du ønsket deg jeg er helt sikker at dine Gjester hadde det herlig 70 år er jo en milepæl vet du da nå går det andre veien men der er lenge lenge lenge til det ser du.
Og vi gleder oss til flere av dine poster på dette Forum.
Hilsen fra Arne Thailand.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2020 - 14:56 #16
FinnRasmussen hvis du går ind i CCleaner indstillingerne er der et punkt der hedder "smart rens". Herinde skal der ikke være tjektegn, hvis du ikke ønsker programmet skal rense når det vil.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. januar 2020 - 16:26 #17
Tak til jer alle !
Altid god respons.
Hygge Hejsa til Arne i Thailand
Og alle i andre. Hvor I end bor ...

Rigtig god Januar - Fortsat ....
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2020 - 18:00 #18
#16
Tak. Det prøver jeg.