Avatar billede Nervatos Seniormester
29. december 2019 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Varer fra USA

Hej med Jer

Jeg kan ikke helt gennemskue toldreglerne i forhold til varer købt via USA. Jeg overvejer at købe et par kufferter, det bliver 1.018$ + fragt på 30$.
Nogen som ved, hvad jeg ender med at betale i sidste ende?

Til de interesserede, er der tale om kuffert fra www.plevo.co
Pft og godt nytår.
Mvh, Dennis.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2019 - 14:32 #1
Skat (told) har en beregner her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234815

"Kuffert" findes ikke som selvstændig kategori, men antager vi at de går ind under "Tasker" i "Plastic", ser regnestykket således ud:

Pris med fragt ($):    1.048 $
Pris med fragt i DKK:    6.561 kr.
Told: 9,7 % af 6.561 kr.    636 kr.
Moms: 25 % af (6.561 + 636 kr.)    1.799 kr.
Samlet uden importgebyr* :    8.996 kr.

*Importgebyr

Du skal regne med, at transportøren, fx Postnord, tager et importgebyr for at fortolde varen. Det koster normalt mellem 160-250 kr., som du skal lægge oveni den samlede pris. Toldstyrelsen har ikke noget med importgebyret at gøre.
Avatar billede Nervatos Seniormester
29. december 2019 - 14:49 #2
Tak for din besked, så var jeg ikke helt galt på den - da jeg ikke kunne gennemskue det.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2019 - 19:06 #3
Har du overvejet at købe hos Amazon i UK.  Her er prisen indtil Brexit alt inklusive.