Avatar billede 1Dorte Guru
09. december 2019 - 14:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Søgefelt virker ikke

Søgefeltet i proceslinien findes stadig, men det funger ikke.
Når jeg skriver fx "word", som er installeret, sker der intet. Søgefeltet popper up, men er blank.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2019 - 14:43 #1
i pop-up, klik på ... til top højre, og vælg Indekseringsindstillinger
scroll ned til bunden i højre del, og klik på 'Kør fejlfindingsværktøjet....'
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2019 - 14:43 #2
Hej Når du trykker på Windowstasten åbnes start hvis du her i søg  skriver Word ser du så muligheden?
Når den slags fejl begynder at opstå, er det ofte tegn på at der er ventende opdateringer.
Hvis du samme sted skriver Winver og trykker ok skulle din version vises.
Her den nyeste 1909
https://ibb.co/RTps5nN
Avatar billede 1Dorte Guru
09. december 2019 - 15:00 #3
#2 - jeg har kørt fejlfindingsværktøjet - men jeg fandt ingen fejl.
Mvh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2019 - 15:06 #4
Det var jo ikke #2 du svarede på.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. december 2019 - 15:11 #5
#3
Når du skriver "Når du trykker på Windowstasten åbnes start hvis du her i søg  skriver Word ser du så muligheden?" - jeg er nok ikke helt med. Mener du den knap, jeg også bruger ved luk af computer - der kan jeg ikke se noget "søg". Eller er det windows-knappen + s - det ændrer ikke på problemet

Jeg fandt windows versionen på en anden måde - det er kun 18xx - jeg har sat pc'eren til at opdatere.

Jeg vender tilbage...
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2019 - 15:24 #6
Nu kalder du den jo for knappen du skal blot trykke på den så skulle du i venstre side  se startmenuen og forneden er der et søge Feldt. hvis jeg skriver Word får jeg en masse Word relateret frem
https://ibb.co/bdyLS9p
Prøv at skrive Winver her
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2019 - 16:29 #7
Ville du have mere hjælp til at reparere din Windows?
Jeg vil jo blot hjælpe dig. Men op til dig! Du får her en Vejledning . Såååå.
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. skriv nu følgende kommandoer (tryk på ENTER efter hver kommando og HUSK alle mellemrum):
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig
5. Herefter indsætter du
Sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
https://ibb.co/xXWZnh3
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2019 - 17:24 #8
1Dorte Har du installationsmedie til den version Windows 10 du nu har på pc?
Avatar billede 1Dorte Guru
09. december 2019 - 18:52 #9
Tak for jeres velvillighed til at hjælpe.
Jeg har fundet "søg" nu takket være Poko1's forklaring i #7.

Da jeg fik opdateret windows, herunder tilsidst genstart, kører det igen.

Opdatering gjorde jeg på følgende måde:
Windows-knap
Indstillinger
Opdatering og sikkerhed
Windows Update

Mvh. Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2019 - 18:55 #10
#9 Ja det er et godt værktøj til mange problemer. Windows Update incl.
Kører du 1909 nu så?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2019 - 19:23 #11
Godt du fik det på plads
Avatar billede 1Dorte Guru
09. december 2019 - 19:43 #12
#10 - det fik jeg faktisk ikke kigget efter - men mon ikke. Og for et øjeblik siden er computeren taget tilbage på efterskole sammen med min søn.

Mvh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. december 2019 - 19:50 #13
Dorte det er meget vigtigt at den bliver fuldt opdateret, der er deadline for hvornår de ældre versioner ikke mere kan opdateres!
Jeg har i dag opdateret en version 1809 hvilket forvoldte store problemer inden det lykkedes.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. december 2019 - 20:22 #14
Poko1, Tak for info. Jeg får min søn til at se efter.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2019 - 20:36 #15
Har også bøvlet med et par computere der var strandet på en ældre version. Windows update virkede ikke.
Tip i #7 løste ikke denne gang problemet, og jeg kunne ikke opgradere med opgraderings assistenten da der var fejl i Windows Update.
Hvad gør man så??
Slette disken og installere på ny?
Ja men så mister men måske noget man vil passe på af programmer.
Fik et tip der hedder "In Place Upgrade" Hvor man starter en installation op med samme system som man er strandet i.
Når man når til der hvor der spørges ind til om man vil opgradere eller vælge brugerdefineret vælges opgradere. Ved den boks hvor man får besked om hvad man vil gemme, der vælger men at gemme filer og apps.
Installation begynder og jeg valgte at hente opdateringer under installation, og når den var færdig var alle opdateringer på plads, og når jeg gik i Windows Update fik jeg med det samme "tilbud" om at opgradere til den næste version. Jeg har linket her til In Place Upgrade hvis nogle skulle have samme problem
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2019 - 20:38 #16
Har man ikke lige den version man skal bruge liggende, kan den hentes og oprettes med Rufus: https://pureinfotech.com/download-older-iso-windows-10/