Avatar billede ullahansen Praktikant
27. november 2019 - 18:56 Der er 4 kommentarer

arbejde i dos

Har windows 10. Vil gerne prøve at arbejde lidt i Dos, men kan ikke finde vej, altså komme ind, eller rettere ud i Dos.

Hvordan gør jeg?
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. november 2019 - 19:31 #1
DOS som sådan findes ikke i Windows 10 .Hvis du vil arbejde med komando linjer skal bruge CMD ( skriv det i søgefelt).
Hvis du vil prøve en rigtig DOS skal du finde en emulgator, fx dosbox,virtual PC mfl
Avatar billede Slater Ekspert
27. november 2019 - 20:41 #2
Ikke bare Windows 10, vi skal helt tilbage til Windows Me for at finde det sidste system med DOS i.

Dvs. DOS har ikke eksisteret i 19 år nu.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. november 2019 - 08:00 #4
Hvis det skal være ægte kommandobaseret dos og lovligt, anbefaler jeg Freedos:

https://www.freedos.org/download/

...og ellers hvis det bare er for at arbejde med dit system fra kommandolinjen, ja så er det som tidligere nævnt CMD du skal skrive i søgefeltet.