Avatar billede MNJE Praktikant
14. november 2019 - 22:15 Der er 2 kommentarer

Finde billeder i Windows 10 i forhold til Windows 7

Hejsa

Jeg har desværre lige installeret Windows 10 på min computer da min HD brændte af og det er åbenbart ikke sådan lige at få en Windows 7 mere :D

Jeg har ca. 40.000 billeder som jeg har taget over de sidste mange år. Alle billeder er tagget ved at bruge "mærke" funktionen. Så hvis jeg f.eks i stakken med 40.000 billeder vil se alt der har med sommerhus at gøre så søgte jeg efter alt der var mærket "sommerhus" i Windows 7. Det lader til at man i Windows 10 har fundet på noget som Microsoft findet meget mere smart. Nemli at windows nok skal finde ud af hvem der er på de forskellige billeder. Det har jeg ikke brug for, da jeg allerede har gjort det manuelt på alle mine billeder.

Nogen der ved om man stadig kan søge efter mærke/klassifikation osv i Windows 10 eller om jeg har spildt 10+ år af mit liv :D

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2019 - 22:25 #1
Prøv at kigge her. Rul ned til afsnittet "Using Tags to Search in Windows 10 File Explorer"

https://www.webnots.com/how-to-add-and-use-tags-in-windows-10/
Avatar billede MNJE Praktikant
14. november 2019 - 23:00 #2
Takker :D

Det kører ikke så godt som i det gamle, men det må være sådan :D