Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2019 - 20:57 Der er 4 kommentarer

Masser af falske mails i dag

Jeg har i dag 14/11 modtaget et utal af mail der tydeligvis er falske. Der har været adresser med .com, nl. og ru. samt andre.
Jeg vil bare høre om det er generelt, og om der er andre der har oplevet dette.
Jeg har naturligvis ikke klikket noget et eneste link, men slettet dem alle.
Normalt modtager jeg slet ikke ret mange mistænkelig mail, men i dag er som sagt en undtagelse.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2019 - 21:02 #1
Mange mail-leverandører giver mulighed for at rapportere spam.
Det er en god idé, at markere disse mails som spam, så kommer de ikke igen til dig eller andre.
Gå i webmail for din konto og markér de pågældende mails som spam.
Avatar billede posten Ekspert
15. november 2019 - 02:36 #2
ink den holder ikke de spam du har de kommer igen og igen + samtidig de unsubscribe der KAN  være med ikke altid virker har fået besked flere gange med at min mail er meldt fra når jeg bruger den men vi kan bare blive ved med at markere dem som spam og de MÅSKE stopper
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. november 2019 - 10:28 #3
Jeg har lige kikket på indbakken i mit mail-program (Outlook 2019)
På omkring tolv timer var der kommet ikke færre end elleve mails, fra udenlandske afsendere, deriblandt adskillige fra Rusland, men også fra dot.com adresser. Der var udover disse mails også nogle fra danske adresser. De sidstnævnte er irriterende, men de udenlandske er utvivlsomt decideret skadelige, hvis man åbner dem, så de bliver arkiveret lodret med det samme.
Der kommer til tider mails fra danske adresser, men disse er oftest fra firmaer hvor jeg har handlet. Disse popper op til trods for, at jeg har blokeret dem i spamfiltret hos YouSee.
Jeg fik ikke nævnt i spørgmålet fra torsdag, at der var en mail fra e-boks, men der var tydeligt at det var fur, fordi afsenderadressen ikke var den normale, samt at der i indbakken stod "E-boks" med stort E, og ikke "e-boks", med lille e, som der plejer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. november 2019 - 10:35 #4
Her er fupmailen fra "E-boks"

https://ibb.co/rtM1JdY