Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 19:00 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge vpn

Jeg sidder i Kina, og her er alting jo censureret, inkl. Facebook og Google. Men hvis jeg installerer VPN, skulle jeg kunne omgå det. Men jeg kan ikke engang gå ind på vpn.com
Så er der ikke en, der vil sende mig installationsfilen til VPN?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2019 - 19:18 #1
tror du, at de er dumme i Kina? det vil ikke virke, om du så havde medbragt filen installeret og testet hjemmefra. Prøv, og du vil blive taget, forhørt, og tlf konfiskeret.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 19:21 #2
Jeg ved ikke, om de er dumme. Men på hotellet siger de, at det virker.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2019 - 19:47 #3
så få dog dem til at hjælpe dig
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 19:48 #4
Har du noget imod at jeg beder om hjælp herinde?
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2019 - 20:14 #5
Jeg ville være meget forsigtig med, at lege med kinøjserne.... de har en meget kort lunte ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2019 - 20:22 #6
Hvis jeg på et tidspunkt skulle til Kina, så skal der ikke stå i mine papirer, at jeg har hjulpet dig med at bryde kinesiske regler. Derfor.
Følg loven hvor du er. Skik følge eller land fly og alt det der...
Du vidste, at der var regler og styring i Kina - du kunne have klaret det hjemmefra - omend din tlf så var blevet beslaglagt i tolden på vej ind.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 20:55 #7
Det er utroligt, at der altid er personer herinde, som i stedet for at svare på det, der bliver spurgt om, ævler løs om alt muligt andet. Jeg har mig bekendt ikke bedt om jeres eller andres mening om kinesisk retshåndhævelse.
Jeg er overbevist om, at en kinesisk hotelportier ved betydelig mere om den her sag end et par danske hjemmefødinge gør.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2019 - 21:04 #8
Det er da ikke at "ævle løs" at advare andre. Jeg ville personligt meget nødig havne i et kinesisk fangehul uden at ide om jeg var købt eller solgt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 21:06 #9
Jeg ved ikke, hvad du nødig vil, og det rager mig også langsomt. Men jeg ved, hvad jeg har spurgt om, og jeg har ikke bedt om dine paranoide kommentarer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2019 - 21:11 #10
Ved du hvad, min lille "kloge ven". Der er vist noget du har fået helt galt i halsen her. Dette forum er til for at hjælpe hinanden, ikke til for at svine hinanden til. Hvis ikke det passer herren, så lad hellere være med at skrive her.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 21:14 #11
Ja, det er til for at hjælpe andre - dvs. svare på det, folk spørger om. Og ikke andet.
Og hvis det ikke passer herren, så lad hellere være med at skrive her.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2019 - 21:18 #12
Det passer mig udmærket at skrive her, og at hjælpe andre på eksperten, men din attitude hører ikke hjemme her.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 21:20 #13
Du har ikke hjulpet mig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2019 - 21:28 #14
Nej, men du er også uden for pædagogisk rækkevidde.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 21:32 #15
Så du mener, at det er at være uden for pædagogisk rækkevidde at forvente svar på det man spørger om i stedet for en gang irrelevant vås fra personer, der åbenbart har problemer med at få tiden til at gå.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. september 2019 - 21:35 #16
Og så har jeg i øvrigt ikke flere kommentarer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. september 2019 - 21:53 #17
Nå det var rart. Så fik du da forhåbentlig tømt tanken.
Avatar billede puren Ekspert
12. september 2019 - 22:29 #18
ZeBa >> hvad tænker du på??

1. Kina bruger millioner på deres Great firewall of china, de har en hær af folk der sidder på deres falde og kun tænker på hvordan de kan omgå systemet og hvordan de kan bloker det.

2. du beder om at få tilsendt en EXE fil som du ikke kan bekræfte om den er ren og fri for virus og andet malware. Held og lykke med IT-sikkerheden (min paranoia ville aldrig tillade det)

prøv og nyd at være der, godt det kan være hådt at ikke at kunne føgle med i hvad dit celeb crush har postet på den der fuc*** homo bog,
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2019 - 08:59 #19
I takt med overskriften på dette indlæg "skal bruge VPN", vil jeg klart anbefale at bruge den gratis løsning der bliver leveret af holdet bag protonmail.ch, navnlig ProtonVPN:

https://protonvpn.com/

Hvis man skal til at investerer i en sådan VPN-løsning til mere seriøs brug er der en række alternativer (inkl ProtonVPN premium) der er værd at tage i betragtning, hvor særlig sikkerhed, platformstilgængelighed og hastighed spiller en væsentlig faktorer.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2019 - 12:21 #20
#18: Utrolig hvad folk kan finde på at skrive af irrelevant fordomsfuld idioti. Det kunne jo tænkes, at der var nogen oplysninger på FB, som jeg har brug for herovre.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2019 - 12:24 #21
#6: omend din tlf så var blevet beslaglagt i tolden på vej ind.
Det tog 30 sekunder at gå igennem tolden og 1 minut at gå igennem paskontrollen. Gad vide, hvordan de skulle nå at beslaglægge noget som helst.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. september 2019 - 12:55 #22
#21 - Hvis du regner brugerne her på eksperten for idi'ter, hvorfor så overhovedet skrive?
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2019 - 13:02 #23
#19: Dejligt at der også er nogen, der formår at skrive et relevant indlæg, tak for det Halfdan. Men det lader til, at der også er lukket af for den webside :(
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2019 - 13:05 #24
#22: Jeg ved ikke, hvorfra du har, at jeg regner brugerne af Eksperten for idioter. Det har jeg aldrig antydet. Men I er desværre et par stykker, som da godt kunne minde om det og ikke kan finde på noget som helst fornuftigt at skrive.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2019 - 13:21 #25
#22: Og i øvrigt kan du læse øverst på siden, hvorfor jeg skriver her.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. september 2019 - 13:26 #26
Du skriver jo selv :
citat"Utrolig hvad folk kan finde på at skrive af irrelevant fordomsfuld idioti"
Men tag du bare at blive i Kina.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. september 2019 - 13:34 #27
Jeg har svært ved at se, at det skulle være en beskyldning mod samtlige brugere herinde. At der findes fjolser som dig herinde giver ikke mig anledning til at beskylde alle for at være det. Tværtimod. Jeg har mange gange fået yderst kompetent hjælp af personer, som kan læse dansk og svarer på det, man spørger om.
OG jeg gentager: Og i øvrigt kan du læse øverst på siden, hvorfor jeg skriver her.
Avatar billede puren Ekspert
14. september 2019 - 00:08 #28
#20 tilbage til punkt 1 i post #18

ligesom som man sætter sig ind i told regler, pille pas og tekniske udfortninger man skal have højde for som at gemme data offline

#19 https://protonvpn.com/support/does-protonvpn-work-in-china/
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2019 - 02:19 #29
Jeg aner ikke, hvad du mener. Men du kan åbenbart ikke læse indenad.