Avatar billede knagemollen Praktikant
02. februar 2019 - 17:26 Der er 10 kommentarer

Hjæælp

Knægten legede lidt med nogle ledninger på hans PC.
Computeren døde og da han genstartede havde den flg. problemer
Ingen netforbindelse
Den ene skærm død
En HDMI udgang død.

Nettet virker nok på en anden OC, så router/kabel er OK.

kan man brænde så meget forskelligt af på en gang, eller er der noget fælles for disse enheder?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 17:35 #1
Tag dog enheden til reperation, eller køb dele til det, eller køb nyt.
Der er ingen hjælp at hente her.
Avatar billede mort1 Ekspert
02. februar 2019 - 17:35 #2
Fejlstrøm (+ til - og omvendt) kan gøre rigtig meget skade, man kan lugte det, men så er det allerede for sent.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2019 - 17:44 #3
I enheds håndteringen hvilken status har netkort og grafik kort? Formoder dette kan undersøges på den skærm der  virker
Avatar billede knagemollen Praktikant
02. februar 2019 - 17:47 #4
Ved netværkskort står der en række WAN, bla. IP og IPV6, når jeg klikker på dem står der at enheden er OK.
Avatar billede knagemollen Praktikant
02. februar 2019 - 17:48 #5
hvis jeg kører en fejlsøgning på netforbindelse skriver den at kabel ikke er tilsluttet, selvom det er tilfældet.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2019 - 18:25 #6
køb et nyt mobo af samme slags, og flyt alle dele der over - det gamle er brændt af.
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2019 - 19:19 #7
Du skriver: "Knægten legede lidt med nogle ledninger på hans PC"

Var det ledninger inde i kabinettet?
Hvordan "legede" han med dem?
Hvor meget virker på computeren?

En hel del tyder på, som også claes57 antyder, at han har kortsluttet nogle ledninger, som har ødelagt dele af bundkortet.
Avatar billede knagemollen Praktikant
02. februar 2019 - 20:36 #8
han siger at prøvede at slutte et m2 hukommelseskort i. Han havde fået det sat i stikket til harddisk, som ikke ligefrem er den type stik.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. februar 2019 - 20:43 #9
Det lyder jo meget som om det lille stunt har gjort betydelig skade på den.

Ignorer typer som Jørgen i #1 og prøv at følge Claes's råd i #6 - nyt bundkort af samme type, flyt dele over og kryds fingre.
Avatar billede Slater Ekspert
03. februar 2019 - 10:09 #10
Jeg er virkelig nysgerrig efter at vide hvem der har gjort Jørgen A. B. ondt, siden han er så sur på Eksperten. De kommentarer må snart anses som spam.