Avatar billede Fritidsfotografen Praktikant
27. januar 2019 - 22:00 Der er 8 kommentarer

Adgang til harddisk

Jeg har en pc hvor bundkortet gik død, computerværkstedet anbefalede en adapter til overførsel af mine data, den har kun været åbnet én gang.
Nu vil jeg anvende harddisken i en anden computer. Kan det lade sig gøre??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2019 - 22:09 #1
Den anden computer har den en harddisk i med styresystemet på, kan du sætte din gamle disk ved siden af som "slave" og få tilgang til den. Det er muligt du bliver nødt til at overtage ejerskab af filerne fra den gamle disk da den ikke har været i den nye før.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2019 - 22:10 #2
Og jeg taler i stationær pc her
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2019 - 22:23 #3
Hvad mener du med
" den har kun været åbnet én gang"?
Det er ikke disken der har været åbnet vel?
Avatar billede Fritidsfotografen Praktikant
27. januar 2019 - 22:33 #4
Mit spørgsmål er om en harddisk der har været brugt i en adapter som usb stik kan bruges som harddisk i en anden computer, jeg har ikke slettet noget jeg har bare kikket for at se om jeg kunne finde mine billeder.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2019 - 22:38 #5
Ja :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 22:43 #6
Enig med #1. Hvid en HDD er i orden kan den altid bruges i en anden computer.
Men når du vil se dine data skal det selvfølgelig være fra en lignende computer.
Altså Windows til Windows eller Mac til Mac.
Avatar billede Børge Sørensen Praktikant
27. januar 2019 - 23:03 #7
Computeren er en HP Elite Desk 800 usdt i7core og 360 GB ssd harddisk.
Tanken var så at bruge icore og harddisk i en anden HP Elite Desk med f.eks. en i5core og en almindelig harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 23:11 #8
Hvorfor opretter du en ny bruger, hvad der er der galt med Fritidsfotografen? 😊