Avatar billede Marc F. Seniormester
28. december 2018 - 19:40 Der er 5 kommentarer

Kan man ændre HTML fil til fx gif?

Hej alle sammen og glædelige festdage :-)
Det drejer sig om HTML-koden "Countdown med fyrværkeri".
Kan man så ændre HTML fil til fx gif?

På forhånd tak
Avatar billede puren Ekspert
28. december 2018 - 19:48 #1
det korte svar: nej
det lange svar: neeeeej
det detaljeret svar: HTML er et script sprog og gif er en eller flere billeder sat sammen til en fil (oftes er det en lille animation)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 20:15 #2
jo du kan.

du kan optage din html side med OBS, og så har du en mp4 video,
den kan du så konvertere til en .gif (256 farver)

https://obsproject.com

https://www.movavi.com/support/how-to/how-to-make-gif.html
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2018 - 20:17 #3
når du optager med osb, vælger du at du kun vil optage en subregion af skærmen, denne indstilles med musen, så kan du optage et lillebitte område et sted i vinduet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. december 2018 - 21:27 #4
Man kunne også undersøge HTML koden, og se hvad der egentlig genererer billederne. Det kunne tænkes det i forvejen var noget, der let lod sig konvertere.
Men du må lægge et link til bekendte kode, for at den kan undersøges.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2018 - 05:33 #5
der er bedøvende ligemeget hvad html koden gør, alt på skærmen er grafik og kan grabbes og konverteres :)