Avatar billede mort1 Ekspert
07. oktober 2018 - 18:00 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Microsoft advarer om kritisk fejl i Win. 10 opdatering, oktober 2018

Seneste Windows 10 kan slette dine personlige filer under installationen.
En kritisk fejl har ramt den seneste Windows 10 opdatering. Det skriver Gordon Kelly på Forbes.
Det er den version som hedder Windows 10 October 2018 Update, med versionsnummeret 1809.
Flere Windows-brugere rapporterer om at Windows 10 under installationen slettede deres personlige filer, også filer opbevaret udenfor dokument-folderen.
Ovenstående kan i dag læses på Recordere.dk: - Hele historien kan læses her:
  https://www.recordere.dk/2018/10/microsoft-advarer-kritisk-fejl-i-seneste-windows-10/
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. oktober 2018 - 18:23 #1
Fra Microsoft.
Ja: Hej alle,
Microsoft har trukket Windows 10 version 1809.Fra Software download siden, Windows opdatering og opdatering assistent fra i dag.

https://support.microsoft.com/en-in/help/4043454/windows-10-windows-server-update-history
Kendte problemer opdateres til Windows 10, version 1809

Symptom
Vi har standset udvidelsen af opdateringen til Windows 10 oktober 2018 (version 1809) for alle brugere, da vi undersøger isolerede rapporter fra brugere, der mangler nogle filer efter opdateringen.

Hvis du har tjekket efter opdateringer og mener, at du har et problem, bedes du kontakte os direkte på + 1-800-MICROSOFT eller find et lokalt nummer i dit område https://support.microsoft.com/en-us/help/4051701/ global-kunde service-telefon-numre.
Hvis du har adgang til en anden pc, skal du kontakte os på https://support.microsoft.com/en-us/contactus/ (linket vil variere alt efter oprindelsesland).
Hvis du har downloadet installationsmediet Windows10 October 2018 manuelt, skal du ikke installere det og vente, indtil der er nyt medie.

Vi vil levere en opdatering, når vi fortsætter med at udbrede Windows 10 October 2018 Kunde Opdateringen.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2018 - 18:27 #2
Tak for info 😊
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. oktober 2018 - 18:36 #3
I Tirsdags opdaterede jeg 3 maskiner samme dag og har trods denne meddelelse ikke haft nogen Problemer
https://ibb.co/dx0adp
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2018 - 19:51 #4
ingen problemer - men havde selvfølgelig image-backup inden da, så livrem og seler...
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. oktober 2018 - 20:04 #5
Jeg har kørt Windows 7 siden dettes fremkomst i 2009. Har nu installeret Windows 10 på min bærbare, kun for at teste dette OS. Det drillede lidt, men det var mig selv der var skyld i dette. Jeg geninstallerede Windows 10, og skal nu i gang med at installere alle programmerne. Gudskelov var der ingen vigtige filer på maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2018 - 20:20 #6
Oktober 10 slettede OneNote på min stationære, men ikke på min bærbare.
Men mine data lå heldigvis på nettet hos OneDrive.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2018 - 03:47 #7
Jeg har oppdatert 3 maskiner og har nyeste oppdatering savner ingen ting.
Savner bare min Gamle Email adresse, men den kan ikke gjenopprettes for dem vet ikke hvem jeg er?
Jeg får koder ja, på ny Email også, opprett navn også  ugyldig. Burte sent kopi av passet mitt men den bedriften har jo ikke adgang til skjermdump for folk og sine brukere.
Kanskje en advarsel ikke bruk Google Chrome og bytte Password det kan by på trøbbel.

Arne
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2018 - 06:34 #8
Jeg er nå utnevnt til Praktikant Takker for hjelpen til dette, Google har nå i dag svart meg igjen for 5de gang vi skal se om vi kan opprette din konto, matbadfl@gmail.com det vil ta fra 3 til 5 dage stor pågang?
Og den skal bruke på computerword Forum..

Det er min Primær adresse Gmail,com forstår jeg det rett kan jeg selv sette en kode ved innlogg til computerword?

Men i min alder tror jeg ikke på Google Chrome, ikke på Julenissen heller for all del, men Takk til den som ga meg den  nye Tittel Praktikant fra 1 dag til neste.

Stor Takk til vedkommende og til den som gjorde dette. Dernest har jeg dette ønske ikke svar på min tråd hvis du ikke behersker Norsk noter dette Takk,
Om noen ønsker dette så kan jeg skrive mitt svar og spørsmål på Thai om det er bedre?

Jeg både snakker og skriv Thai, som tillegg takler jeg også Engelsk om nødvendig men ikke Svensk Sorry.

Ha en fin dag Gutter. Arne from Thailand.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2018 - 07:36 #9
Kan du ikke blot oprette en ny mail adresse til brug på eksperten og få en admin. Til at rette der til for dig Arne ?
Hvis du godt vil have en højere titel må du godt få min😀
Avatar billede mort1 Ekspert
08. oktober 2018 - 07:57 #10
Arne - Jeg forstår ikke, at problemet er så stort, hvorvidt du er praktikant eller ekspert, det du skriver kan jo under alle omstændigheder læses i de (relevante) grupper du svarer i.
Ind imellem ville jeg dog ønske, at du ville holde dig til emnet, så en tråd om Windows opdatering ikke forstyrres af, betragtninger om hvorvidt du er praktikant eller ekspert,  om du tror på julemanden eller på Google Chrome eller taler/skriver norsk eller Thai. Jeg kunne måske anbefale dig, at oprette din egen tråd i kategorien Diverse, som favner bredere end nærværende gruppe, som handler om Windows.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2018 - 08:29 #11
> Arne - har du set efter i Chrome efter din adgangskode til eksperten? I Indstillinger, scroll ned til bunden og vælg Avanceret. I Første blok er dine person-data, klik på Adgangskoder - der scroll ned til computerworld.dk og klik på øjet lidt til højre. Den spørger så efter din windows-konto navn og adgangskode for at tjekke, at det er dig på pc, og så viser den adgangskoden til computerworld.dk - hos mig er der 3 linjer, da jeg har skiftet adgangskoder flere gange. Bare prøv dem af med dit gamle brugernavn og så de adgangskoder, du ser på siden.
Det kræver så også, at din gamle email-konto er aktiv, så du kan få post fra computerworld.dk
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2018 - 11:33 #12
#9 Jeg prøver og svare nå så godt jeg kam 220661 Tittel betyr ikke noe for meg, hvorfor er jeg her? Jeg har fått fantastisk flott hjelp av alle Gutter her, jeg har lært hver dag av den kunnskapen dem har levert ikke bare til meg men til alle andre også her inne , jeg trives her må jeg si mer og behold den Tittel du har selv 220661 du er en av mine Favoritter. ikke gi den bort det er ditt vare merke.

#10 Mort1 du er blant en av mine Favoritter du også, men lær deg en ting ikke slå til den der alt ligger nede og sliter nok fra før, beklager denne kommentar har du hørt om folkeskikk nei vel  men det brukes kanskje ikke i Danmark? Har ver der side eg var 20 år, kun for å hente Rødpølse i Fredrikshavn.

# claes57 du er en av dem jeg kan Takke masse for og jeg skal sjekke din post nærmere treng lidt tid på det, jeg har aldri brukt denne løsning, jeg har og bruker Google + trykk på logg inn og det har til i dag vert tilstrekkelig det nok.

matbadfl@gmail.com  som er min Primære adresse Gmail den er minst 12 år Gammal, den er deaktivert, sikker i forbindelse med Passwordbytte og så ser jeg lidt dårlig også, borte 14 dage nå?

Med disse  problemer så det holder Computerworld, Ebay, Paypal, alle offentlige Etater hele mitt oppbygde nettverk er deaktivert, verdier er ikke problemet har oppbakk men omgang med handels partnere dem finner meg ikke, og dem vil jeg ha igjen, at jeg har opprettet en ny Gmail for gjj- opprett er fornuftig om dette hender igjen.

Ingen kjenner den nye Gmail den skal ikke brukes av noen personer i hele tatt.

Googles problem dem godtar ikke meg somen  person lengre uansett hva dem får av opplysning, nå er jeg så sta at gi meg nei, om jeg så  skal plage dem  hver dag i 3 måneder så gjør jeg dette.

Men det et tragikomisk selskap, dem kunne fått kopi av passet mitt men dem vet ikke hva skjermdump er dem burte ta kontakt poko1 for få lidt lærdom?

Dem skal ikke pille meg på nesa. Det går ikke i min alder kall en gammal grinebiter men ikke prøv det..
Men claes57 du sitter i samme skuffa som dem andre uten deg hadde jeg ikke vert her så du vet det. Og tror at  mange kan Takke deg også for det du gjør noter deg dette.

Nå skal jeg gi meg lidt, en middagshvil, og tar det der  i fra.

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2018 - 11:41 #13
Jeg giver ikke noget for den titel. Det nye system virker ikke på den rette måde mere. Så det er nul værd
Avatar billede mort1 Ekspert
08. oktober 2018 - 12:37 #14
#13 - I princippet mener jeg ikke, at titlerne har nogen betydning - det der har betydning er, at vi her på EKSPERTEN kan henholdsvis få hjælp til at løse de  udfordringer vi tumler med, og tilsvarende, efter bedste evne, hjælpe andre med at løse deres. På den måde synes jeg faktisk, at systemet virker fint, og personligt tager jeg gerne imod gode råd, uanset om det kommer fra en "Novice" eller en "Ekspert".
Jeg ved i øvrigt ikke noget om "nyt - eller gammelt" system, men den "snak" kan vi måske tage i en anden gruppe, f.eks. Diverse.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2018 - 13:01 #15
Den snak har foregået flere gange på kategori for eksperten og vi kommer nok ikke videre i den sag 😉
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. oktober 2018 - 13:03 #16
#14
Godt skrevet. Jeg giver dig ret. Bare fordi man betegnes som "ekspert"  er der mange ting man ikke er ekspert i. Jeg føler personligt ikke at jeg fortjener denne titel, men sådan er det nu engang.
Kan jeg hjælpe andre gør jeg det gerne for jeg ved at andre også vil hjælpe mig hvis der opstår problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2018 - 13:27 #17
Jeg kan kun være enig i #16😊
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2018 - 13:29 #18
Mort1. Der skrev du mange kloke ord jeg har ikke tatt feil av deg i hele tatt det med Titler er vi helt enig om, ink 220661 og systemet her inne er helt topp hvem tar ikke imot gode råd og har vi en løsning deler vi den med andre ok det er det trådene handler om. Du er skarp du ville bare provosere meg lidt godtar det..

Nytt og gammalt system alle har like rett til å få hjelp helt klart, men naturlig alle liker best det system vi har selv enten det er XP eller Win10 men kan like eller hate det det er opp til hvert enkel deltaker det?

Jeg vet at du mislikte at jeg kom her i Windows 10 tråden enig  i det jeg sa bare at  alt har funket etter siste oppdatering for meg 1809, men du bruker vel ikke Win 10 og vet knapt hva spørsmålet dreier seg om.

Hadde jeg opprettet mitt eget spørsmål i en tråd som har plaget meg i 14 dage hadde jeg ikke fått et eneste svar om du forstår, alle trodde vel jeg var en idiot, men fakta hele mitt nettverk indikere at jeg har ikke fått 1 eneste Epost på 14 dage  og det er jo flott ikke reklame engang unntatt fra Google Chrome med avslag fordi dem ikke vet hvem jeg er etter 12 år?
Ble du klokere av dette svaret  vel ja eller nei?
Arne
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2018 - 13:47 #19
NÅ ønsker jeg å lukke denne tråden løsningen er ikke her, nå får Google Chrome komme på banen og jeg skal kjempe frem til Juleaften jeg vil ha igjen min Email adresse matbadfl@gmail.com    eneste som kan stoppe meg nå er at dem Blokkere meg?
Beklager all maset mitt men 1 ting er sikkert, ikke gi opp for da har du tapt. Sa Gubben på 81 år.
Arne
Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2018 - 10:31 #20
Det ser ud til, at Microsoft stille og roligt har udsat oktober opdateringen, 1809, forhåbentlig indtil "alle fejl" er rettet
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 10:51 #21
Ja og server version der også skulle være udrullet er også sat på standby
Microsoft presser alt for meget igennem. Få nu styr på systemet og lad features komme i anden række. Har fornemmelse af at de prioritere det sidste desværre.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. december 2018 - 15:53 #22
Der er nu gået et par måneder siden jeg oprettede mit "spørgsmål" fordi jeg havde erfaret om problemet ved at læse Computerworld. Jeg var på det tidspunkt, og er stadig, skuffet (forbandet) over at man tilfældigt skal læse om et så alvorligt problem, og at Microsoft ikke gjorde noget for at vi sagesløse brugere af Win 10 blev informeret om problemet.
Om Microsoft har lært noget denne gang, det ved jeg ikke, men jeg har!
Slutteligt vil jeg give Microsoft, ad de løste problemet, som aldrig burde være opstået, eller i hvert fald aldrig burde være sendt videre til os brugere.
Det ser ud som om Poko1 er ansat hos, eller i hvert fald formidler Microsoft her forum, hvilket er ganske glimrende, men jeg har svært ved at markere indlægget #1 som en løsning. Men hvordan afslutter man i grunden en streng, uden at markere en vinder (løsning)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2018 - 16:08 #23
hvis i tvivl, så bare markér dit eget indlæs som svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2018 - 16:33 #24
#23 Enig :-)
Sjovt nok så har den ikke endnu forsøgt at hente den nye version. Ved ikke om i andre har fået den opgraderet her for nylig?
Har ikke noget hastværk, men kunne godt tænke mig at vide om det er en fejl på min pc?
Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 13:42 #25
Jeg fik aldrig lukket denne tråd, men blev klogere - det gjorde Microsoft sikkert også - så lad os give dem credit for at vi ikke siden været udsat for lignende problemer.