Avatar billede Nic0 Juniormester
04. oktober 2018 - 21:36 Der er 3 kommentarer

Enheder og drev

Jeg har en lokal disk (C) og (D), og alt hvad jeg laver ryger direkte ind på (C), men problemet er at den lokal disk har kun max 20 GB ledig ud af 111 GB hvis jeg sletter lidt, og jeg har lokal disk (D) med 805 GB ledig ud af 931 GB, er der en måde hvor jeg kan gøre sådan at alt hvad jeg gemmer og laver begynder og ryge ind på min lokal disk (D)?

Tak på forhånd :)
Avatar billede mort1 Ekspert
04. oktober 2018 - 22:15 #1
Det er normalt ikke det man laver der fylder mest, men programmerne,. Nyinstallation af programmer kan uden videre lægges på D drevet derudover kan du f.eks. flytte bibliotekerne  "Dokumenter" , "Billeder" "Musik" o.s.v..  over på D drevet. - Det er forholdsvis ukompliceret.  Du kan få en rigtig god vejledning, flytte bibliotek, på Windows hjælp.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. oktober 2018 - 22:51 #2
På dit D-drev laver du nye mapper, som hedder Dokumenter, Billleder, Video, Musik og Overførsler.
Herefter skal du have flyttet indholdet fra disse mapper på c-drevet til mapperne på d-drevet, og samtidig også sørge for, at alt der lægges i disse mapper fremover automatisk ender på d-drevet.
Højreklik på f.eks. Dokumenter og vælg Egenskaber. Herefter vælger du fanen placering, tryk på Flyt, og i boksen der dukker frem, finder du så frem til din Dokumenter mappe på D-drevet og marker den og tryk på Vælg mappe. Herefter skal du så trykke på anvend. Herefter skulle dine ting i Dokumenter blive flyttet fra c til d og fremtidig vil de ende på d, selv om det umiddelbart ser ud som om, at det stadig er på d-drevet. Det samme gør du så med de øvrige mapper.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2018 - 07:26 #3
Hvis du er på Windows 10 kan du under indstillinger finde et punkt der hedder lager og her kan du let vælge hvor de forskellige ting skal gemmes.