Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 14:37 Der er 13 kommentarer

kan ikke køre exe.fil

Hej. Jeg har før haft et lignende problem. Spotware er et stort firma som styrer platformen c-trader som bliver brugt af adskillige mange tusinder tradere hver dag når vi handler valuta/aktier osv.
Når jeg klikker på filen siger programmet, at det ikke kan køres, og at jeg skal kontakte program leverandøren. De har ikke kunne hjælpe, heller ikke selv om de fik en kopi af fejlloggen som ser sådan her ud:
VERSIONSOPLYSNINGER OM PLATFORM
    Windows             : 6.1.7601.65536 (Win32NT)
    Common Language Runtime     : 4.0.30319.42000
    System.Deployment.dll         : 4.7.3163.0 built by: NET472REL1LAST_C
    clr.dll             : 4.7.3163.0 built by: NET472REL1LAST_C
    dfdll.dll             : 4.7.3163.0 built by: NET472REL1LAST_C
    dfshim.dll             : 4.0.31106.0 (Main.031106-0000)

KILDER
    Implementerings-URL            : http://fxpro.ctrader.com/xTrader-FxPro.application

FEJLOVERSIGT
    Nedenfor vises en oversigt over fejlene. Detaljerede oplysninger om fejlene vises senere i logfilen.
    * Aktiveringen af http://fxpro.ctrader.com/xTrader-FxPro.application medførte en undtagelse. Følgende fejlmeddelelser blev fundet:
        + Den refererede samling er ikke installeret på systemet. (Undtagelse fra HRESULT: 0x800736B3)

OVERSIGT OVER FEJL I KOMPONENTLAGERTRANSAKTIONER
    Der blev ikke fundet nogen transaktionsfejl.

ADVARSLER
    Der blev ikke givet nogen advarsler under handlingen.

STATUS FOR HANDLING
    * [17-09-2018 14:26:19] : Aktiveringen af http://fxpro.ctrader.com/xTrader-FxPro.application er startet.

OPLYSNINGER OM FEJL
    Følgende fejl blev fundet under handlingen.
    * [17-09-2018 14:26:29] System.Runtime.InteropServices.COMException
        - Den refererede samling er ikke installeret på systemet. (Undtagelse fra HRESULT: 0x800736B3)
        - Kilde: System.Deployment
        - Staksporing:
            ved System.Deployment.Internal.Isolation.IStore.GetAssemblyInformation(UInt32 Flags, IDefinitionIdentity DefinitionIdentity, Guid& riid)
            ved System.Deployment.Internal.Isolation.Store.GetAssemblyManifest(UInt32 Flags, IDefinitionIdentity DefinitionIdentity)
            ved System.Deployment.Application.ComponentStore.GetAssemblyManifestFromStore(DefinitionIdentity asmId)
            ved System.Deployment.Application.ComponentStore.GetAssemblyManifestWithRetry(DefinitionIdentity asmId, TimeSpan retryInterval, Int32 maxRetryCount)
            ved System.Deployment.Application.ComponentStore.GetSubscriptionStateInternal(DefinitionIdentity subId)
            ved System.Deployment.Application.SubscriptionStore.GetSubscriptionStateInternal(SubscriptionState subState)
            ved System.Deployment.Application.SubscriptionStore.CheckAndReferenceApplication(SubscriptionState subState, DefinitionAppId appId, Int64 transactionId)
            ved System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadDeploymentManifestDirectBypass(SubscriptionStore subStore, Uri& sourceUri, TempFile& tempFile, SubscriptionState& subState, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options, ServerInformation& serverInformation)
            ved System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadDeploymentManifestBypass(SubscriptionStore subStore, Uri& sourceUri, TempFile& tempFile, SubscriptionState& subState, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl, Uri& deploymentUri)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivationWithRetry(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
--- Afslutningen på staksporingen fra den tidligere placering, hvor undtagelsen blev udløst ---
            ved System.Runtime.ExceptionServices.ExceptionDispatchInfo.Throw()
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivationWithRetry(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)

TRANSAKTIONSOPLYSNINGER FOR KOMPONENTLAGER
    Der er ingen tilgængelige transaktionsoplysninger.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg havde ikke problemet for 3 dage siden og har kun installeret en opdatering fra windows update i mellemtiden.
Jeg har også været over på min bærbare i dag og her var ingen problemer med downloading og kørsel af filen.
Så noget tyder på at det er et lokalt problem på min desktop windows 7 pro.
Nogen der har en idè om hvor hvilken retning jeg skal gå?
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 14:39 #1
Skal lige siges at pc`en er virusscannet med kaspersky internet security 2017 og der er ikke konstateret problemer overhovedet.
Har også prøvet en scanning af harddisken for fejl, scanning af systemfiler osv. Intet har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2018 - 14:46 #2
Du kan prøve en systemgendannelse fra før det stoppede med at virke?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2018 - 14:53 #3
Det lugter lidt af at være noget online kommunikation der går galt.

Jeg ved ikke hvad det er for noget system/program, men gør det brug af en internet browser, så slet dennes cache (ctrl+shift+delete er genvejen i de fleste browsere).

Er programmet installeret, ville jeg afinstallere det med Revo Uninstaller: https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html - det kan nemlig gemme på korrupte libraries under din brugerprofil eller i %ProgramData% - eller sågar i registreringsdatabasen. Det vil Revo sandsynligvis kunne hjælpe med at fjerne, før du så installerer igen.
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 14:57 #4
Systemgendannelse hjalp ikke. Revo har jeg haft ind over og fået slettet alt, herefter downloadet filen igen men intet hjælper. Jeg tror du har helt ret i at det må være et kommunikationsproblem. Når jeg får billedet vist hvor pc`en skal ud på nettet, kommer der med sekunders mellemrum et flueben i skærmen. Prøver lige dine tips af.
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 14:59 #5
Skal lige siges at jeg har kørt cache rens med CCcleaner, men tjekker lige tingene igennem igen.
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 15:10 #6
Intet nyt. Alt er renset. https://pasteboard.co/HEj8lxS.jpg + https://pasteboard.co/HEj95sb.jpg viser mine fejlmeldinger. Læg mærke til fluebenet i pc skærmen.
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 15:19 #7
Ole_Madsen: Tror du vi skal i reg.editoren? Har været inde under trust manageren og checket up. Standard indstilling ok her.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2018 - 17:03 #8
Nej, registreringsdatabasen burde Revo have taget sig af.

Jeg tænker om der kan være noget java i programmet? (kræver det Java for at køre). Java har også en fil og programcache - de kan renses via JAVA ikonet i kontrolpanelet.
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 17:16 #9
Jeg har altid java på min pc, så ved ikke om programmet kræver det, men jeg checker lige op på det.
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 17:26 #10
1) afinstallerede java med revo incl. den sædvanlige avancere funktion. Dette hjalp heller ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2018 - 17:28 #11
Så kan jeg kun komme på antivirusprogram og/eller firewall, der kan blokere for programmet. Ellers er jeg vist løbet tør...
Avatar billede jcr18 Professor
17. september 2018 - 17:30 #12
Og de er afprøvet og ser ikke ud til at være dem der er problemet. Jeg er også helt på bar bund da jeg synes vi har været godt omkring. Du får mange tak for indsatsen og god dag.
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 16:44 #13
Jeg blev nød til at geninstallere windows og nu virker det. Tilgengæld har jeg fået et lignende problem med en tilsvarende type fil. Opretter lige et nyt spørgsmål. Jeg takker for input.