Avatar billede Jknielsen82 Praktikant
29. marts 2018 - 00:19 Der er 6 kommentarer

Pre-installeret Windows 10 vil ikke starte op mere!!

Har virkelig klokket i den.
Har en ældre Acer Aspire E1-571 der er født med win10.
Da den skal bruges primært til at spille ældre spil der ikke er kompatibel med win10 vil jeg have lagt win7 over på den i stedet da jeg har bedre erfaringer med det.
Jeg læste mig frem til at man i boot menuen skal ændre det så jeg tænkte op fra min originale Windows 7 disk og det virkede fint.....indtil jeg skal vælge hvilket drev jeg vil have installeret Windows på. Der kom 5 drev frem jeg kunne vælge. De 4 af dem var reserveret til noget Recovery og lign så dem turde jeg ikke pille ved. Så var der selve overdrevet på 893 GB. Dette kunne jeg dog ikke vælge da det ikke var et GPT partitoneret drev! Prøvede at oprette en ny psrtition men der kunne jeg heller ikke få lov til at installere på. Blev til sidst så træt af det st jeg besluttede mig for bare at køre videre med win10 som før.
Men så kommer mit problem...... Jeg er åbenbart ved en fejl kommet til at slette en eller flere af de partitioner hvor Windows var installeret på for nu kan jeg ikke starte win10 op.
Den kommer bare frem med en ACER startskærm hvor der i bunden står "forsøger at repareret windows" ordet har den gjort i 8 timer snart! Håber jeg kan få lidt hjælp til at få det til at virke......helst med win7 men kan det kun lade sig gøre med win10 så er det også ok.
På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2018 - 00:47 #1
Uha - det lyder ikke så godt.

HVIS du ikke kommer videre ud ad "reperationsvejen", så skal du have fat på en ven - eller i hvert fald en ekstra PC, og en USB-Stick.

Så skal du have fat på en USB-stick på mindst 8GB, gå på https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og hente "windows 10 creation tool" (tryk på knappen "download værktøjet nu"). Lav en Win10 installations USB-stick, sæt den i din fejlende PC og start op på den.

Du vil nu få muligheden for at reinstallere - eller reparere den eksisterende installation... - valget er dit :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. marts 2018 - 08:42 #2
Muligheder.
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
https://ibb.co/j5pQa6

En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/e2vRyR

Tryk på Load Full Resolution, så ser du alle muligheder. Blandt andet ren installation.
I øvrigt når der står at det ikke er en GPT Partition så er det fordi du skal starte installationen fra UEFI. BOOT
Avatar billede Jknielsen82 Praktikant
29. marts 2018 - 09:14 #3
Jeg takker for jeres råd....det vil jeg prøve. På forhånd mange tak.
Avatar billede Jknielsen82 Praktikant
29. marts 2018 - 15:55 #4
Så lykkedes det mig af gå fjernet alle de ekstra partitoner der drillede og efterfølgende få installeret Windows 7 som ønsket.....men..... nu står jeg så med et nyt problem so. Jeg håber jeg kan lokke jer til at hjælpe mig med.
Windows kan ikke dø de mig en driver til noget som helst, deriblandt mit netværkskort v inket bwviener jeg ikke kan komme på nettet!
Har prøvet at hente den seneste netværksdriber inde på producentens hjemmeside fra en anden pc og derefter overføre den til min computer via USB. Jeg kan sagtens køre den setup fil til driveren men det hjælper intet. Skal det måske red på en bestemt måde eller hvad kan jeg ellers gøre for at få det til at virke?
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2018 - 20:45 #5
Er det her fra du har hentet?
https://www.acer.com/ac/en/IL/content/support-product/4242;-;Aspire%20E1-571G
Når du har driveren på din usb, så prøv at gå i enhedshåndteringen og vælge at opdatere derfra, Vælg muligheden hvor du vælger destinationen, og "peg" her på den aktuelle driver. Brug denne fremgangsmåde til alle drivere. Håber det hjælper dig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. marts 2018 - 21:17 #6
Download denne opdatering. Der går 15 sec inden den starter! Du mangler helt sikkert Chipset driverne for at netkortet vil virke.
http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_hs_getfile_v1_69083450.html?t=1522350772&v=3600&s=a1ae4348619048c181a8467031a02a70