Avatar billede jarlja Forsker
14. november 2017 - 23:48 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Google drive og Google foto 📷 😨😳

Jeg har prøvet at læse mig til hvordan det fungerer uden held.
På min Android tlf. Kan jeg bestemme , hvilke mapper der skal uploades fra.
1.  Kan jeg gøre det på pc'en til Google drive eller Google foto. ??
2.  Jeg kan gå til Google foto via browser , men ikke videre til Google drive. Men fra drive til foto kan man godt. Det forstår jeg ikke.  Er der noget der er nemmere  app eller lig.
3.  Der er en Google drive mappe på pc'en , det der ligger i mappen lægge også på pc'en, men ikke i drive eller foto.
4.  Hvordan sletter jeg foto ,  det samme foto over alt , dvs. Pc , mobilen og drive  og foto.
5.  Er der en app der kan installeres på tlf og pc, der kan styre Google drive og Google foto , Dropbox  og One drive.
På forhånd mange tak.
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2017 - 23:59 #1
Du kan installere Google Fotos appen på dine mobile enheder: smartphone og tablets. På pc og Mac installerer du  Google Backup og sync. Gå ind i en browser og log på din Google konto. I feltet med de 9 grå kvadrater finder du Google Fotos. Inde i Google Fotos finder du linket til download af både apps og Google Backup for pc og Mac.
Alle dine fotos uploades til Google Fotos (du kan også uploade filer). Vælg høj kvalitet, så er det gratis (fuld størrelse kræver betaling efter en vis lagerstørrelse.
Fotos uploaded til skyen kan slettes på dine mobile enheder, så de ikke optager al plads.
I en browser kan du slette fotos, hvis du skulle ønske det.
Du kan også gemme på Google drev, men så synkroniseres fotos tilbage til din pc/mac, så det ønsker du nok ikke.
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2017 - 00:04 #2
Når du står i Google Fotos i en browser, så er der i øverste venstre hjørne tre vandrette grå striber. Tryk her og du får adgang til apps download og til indstillinger.
Her kan du slå Google Drev til, men som nævnt, så pas på loop, hvis dine indstillinger i Google Backup og Sync. også omfatter Google Drev på din PC/Mac.
Avatar billede jarlja Forsker
21. november 2017 - 21:58 #3
Tak.