Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. september 2017 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad står der på tavlen på den ene "Mohammed-Tegning" ?

De "Berømte" / "Berygtede", såkaldte "Mohammed-Tegninger", som bekendt, bragt i Jyllandsposten ...

Der er en, som jeg synes er "meget god" - "Mohammed fra 7 klasse",
der har en rød/blå fodboldtrøje på.
Han står med en pegepind.

Peger op mod en grøn tavle.
Hvor der står noget på persisk (har nogen fortalt mig) ...

Men - Er der nogen, som ved, hvad der står på tavlen ?

Eller er det bare "pjat" ?

Håber, at I ved hvilken af de 12 tegninger, jeg taler om.

Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2017 - 12:44 #1
Det er Lars Refns tegning, og der står "Jyllands-postens journalister er en flok reaktionære provokatører".

I hvert fald ifølge Refns eget udsagn. Jeg kan ikke læse persisk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2017 - 12:54 #2
"Lars Refn fra Ingeniøren tegner en arabisk udseende dreng foran en tavle, hvorpå der med kridt er skrevet en sætning på persisk. Drengen peger smilende på teksten på tavlen med en pegepind. Ved siden af tegningen står der Mohammed Valby skole 7.A. På dansk betyder den persiske tavletekst: Jyllands-Postens redaktion er en flok reaktionære provokatører. Drengen er iført en trøje af fodboldklubben Boldklubben Frem, hvis navn er blevet erstattet med 'frem-tiden'. Redaktionen på Jyllands-Posten var (efter eget udsagn) ikke bekendt med betydningen af den persiske tekst, da den bragte tegningen."

Kopieret fra https://da.wikipedia.org/wiki/Muhammed-tegningerne
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. september 2017 - 13:02 #3
TAK Ole_Madsen
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. september 2017 - 13:02 #4
Tak Slater
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. september 2017 - 19:56 #5
Tak til jer begge. God hjælp !
Avatar billede Jhja Seniormester
30. september 2017 - 19:03 #6
Når jeg høre om muhammed-tegningerne kommer jeg altid til at tænke på jesus-sandalerne som måtte trækkes ud af markedet efter protester pga Jesus var afbilledet på sålen. Snak om hykleri.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. september 2017 - 19:47 #7
Nemlig - Hykleri har vi "nok" af ..