Avatar billede rabpitg Juniormester
22. august 2017 - 14:34 Der er 1 kommentar

Parabel i geogebra på mac

Jeg har følgende opgave:
Boldens bane i forbindelse med sparket, har tilnærmelsesvis form som en parabel med funktionsforskriften:
f(x)=-0,00878 x^2 + 0,3511 x
 hvor x er afstanden fra straffesparkspletten i meter (vandret).
 hvor f(x) er boldens højde i meter over jorden efter x antal meter
(Husk at angive hvad akserne viser. Her kunne det være ”Meter fra straffesparkspletten” ud af x- aksen og ”Meter over jorden” op af y-aksen)
5.1 Tegn i Geogebra en graf, som beskriver boldens bane.
"

Kan jeg ikke. Jeg får ulovlig boeelsk operation når jeg indtaster parablen i geogebra. Hvorfor?
Avatar billede INK Ekspert
22. august 2017 - 16:22 #1
kan det være decimal punktum i stedet for decimal komma. i min iPad udgave bruges punktum