Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. juli 2017 - 11:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optage ét program på TV - Se et andet, imedens ...

Jeg har et Scansonic TV
22LedDV 500 Black ...

Kan godt optage på det. Fint nok.

Men :
Så har jeg ville se et andet program - Imedens et program blev optaget ...

(Altså optage ét program - Se et andet, samtidig).

Fjernsynet meddeler noget med :
At der er et aktivt program kørende, og man skal slukke. Før man kan se noget nyt.

Min kone mener, at det bør man kunne.
- Altså optage ét program, og samtidig se et andet program.

Ja ... Men jeg kan ikke finde ud af det ...

Kan man ?
eller
Kan man ikke ?
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2017 - 11:26 #1
For at kunne optage og se et andet program samtidigt på dit tv skal det være udstyret med to tunere, som dit sikkert ikke er. Det er derfor du får beskeden :-)
Prøv at se i din manual om den har to tunere
Avatar billede INK Ekspert
29. juli 2017 - 11:27 #2
Så vidt jeg kan se på specifikationen for dit tv, er der kun én tuner.
Derfor kan du kun se det samme program, som du optager og ikke 2 forskellige.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2017 - 11:29 #3
Jeg har samme problem med mit Luxor tv der kun har en tuner.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. juli 2017 - 12:02 #4
T*A*K ...
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 12:33 #5
Du kan anskaffe dig en hardddisk optager, den har sin egen tuner, hvor signalet først går ind i optageren og derfra til TVét. Så kan du se eet program, medens et andet bliver optaget.
Avatar billede INK Ekspert
29. juli 2017 - 12:43 #6
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2017 - 10:37 #7
#5
Husk bare én ting vedr. HDD/DVD/BD optager: er der taler om signal via antenne DVB-T eller hvis der er tale om kabel TV, DVB-C. Der finde ikke HDD/DVD/BD optagere, der kan modtage både DVB-T og DVD-C signaler. Er det YouSee  eller Stofa, er der tale om DVB-C (kabel) og f.eks. Boxer er der tale om DVB-T (antenne)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juli 2017 - 11:27 #8
T*A*K - Tror jeg beholder det jeg har ...

Sjældent jeg ser et og optager noget andet ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juli 2017 - 11:27 #9
Det er YouSee - Fælles antenne (Har ikke en Box) ...