Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. december 2016 - 17:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skjule fødselsdato på FaceBook

Jeg synes, jeg har læst, et sted - Husker ikke hvor -

At det er "klogt" at skjule ens fødselsdato på FaceBook ...

For at forhindre hackere i at bruge den og finde ud af ens personnummer.

Ved det vist ....

Men er det ikke for "hysterisk" ?

Eller er det MEGET klogt ?

Med Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2016 - 18:00 #1
på pc (browser til facebook). top/højre klik på hængelås, vælg 'kontrol af privatindstillinger'
klik på 'næste' 2 gange, så du kommer til 'profil' - så kan du sætte dato til 'venner' (så de kan huske at ønske dig tillykke), og årstal til 'kun dig'
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2016 - 18:03 #2
der er ingen - udover dine venner - der har brug for datoen. I fb er det ikke et spørgsmål om 'hysterisk' men om at lære at begrænse de data, du deler til hele verden.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
03. december 2016 - 21:01 #3
Tak, claes57 ... Jeg kan jo vente med at vise dato til min fødselsdag ... Og skjule den igen. Dagen efter ...