Realistisk glas i Lightwave!
Hej Eksperter!Er der ikke nogle der kan lære mig at lave et realistisk glas i LightWave?
Jeg har forsøgt mig, men jeg er ikke tilfreds med resultatet. Mit glas ser pænt ud, men det ser fuldstændigt forkert ud hvis man sammenligner det med virkeligheden.
Jeg har lavet glasset sådan, at det har to overflader. Et til det yderste glas og et til overfladen inde i glasset. (Har lavet objektet gennemsigtigt og sat det til at reflektere.)
Når jeg så render billedet ud får jeg noget der ikke er tilfredstillende. Hvis jeg prøver at slå refraction til så tager det alt for lang tid at reder billedet, så det har jeg slået fra.
Jeg vil gerne lave et superflot billede af et glas med rigtig: reflection, refraction, caustics osv.
Jeg kan måske have vendt nogle polygoner forkert eller sat nogle andre indstillinger forkert, så kom med en lille tutorial. (Hvordan skal alle indstillinger og objekts være?) :o)