Avatar billede frem-ad Professor
18. juni 2016 - 19:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Filen kan ikke åbnes

Hej Jeg vil installere et program på win 10, har fuld tillid til det men når jeg trykker på setup, får jeg følgende. -Filen kan ikke åbnes-  -indstillingerne for internetsikkerhed forhindre at en eller flere filer blev åbnet- hvad gør jeg ??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2016 - 06:58 #1
Det er sikkert smart-screen filteret der blokerer. Formoder det er de browsere Microsoft har lavet fer er problemet ikke?
I IE11 kan du trykke på funktioner-sikkerhed og her slå dette filter fra.
Husk blot at fileret er der for at du ikke skal få malware og andet skidt ind på computeren. Så er du i det mindste i tvivl om filens indhold bør du finde en anden løsning.
Avatar billede frem-ad Professor
19. juni 2016 - 08:06 #2
programmet lagde på ekstern harddisk i en rar fil og så lagde jeg den over på pc´en og pakkede den ud, så umildbardt har det jo ikke noget med nettet og gøre.
Jeg har ikke været ved og ændre noget ved browser endnu så det er edge der er primær, og så er der firefox på den også, og IE ligger jo skjult et eller andet sted.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2016 - 09:19 #3
Kan du ikke påtvinge at køre filen? Jeg får en tilsvarende besked når jeg henter visse programmer jeg har tillid til (Aomei Backupper Free blandt andre). Det er Microsoft der ikke har certificeret programmet typisk der kan være skyld i det. Kan ikke lige huske nu hvor man skal klikke, men jeg ved at man får dialogboksen "kør alligevel" frem.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2016 - 09:20 #4
Højreklikker du og kører som administrator??
Avatar billede frem-ad Professor
19. juni 2016 - 17:25 #5
Jeg har prøvet og slå smart filteret fra på alle 3 så har jeg prøvet og slå brugerkontrol over inde i edit reg. det du tænker på er et blå banner der kommer med det er der ikke tillid til, og der kan man tryk sig ned og komme til kør alligevel det her er en gul boks, du kan ikke springe forbi. Det der er mærkelig er når jeg søger google også på engelsk kan jeg kunne finde forsøg men ikke løsninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2016 - 18:17 #6
Har du prøvet at gå i de avancerede indstillinger for IE og trække sikkerheds niveau lidt ned midlertidigt for at se om det løser problemet?
Husk at stille tilbage hvis du får held med det og du kan installere.
Avatar billede frem-ad Professor
20. juni 2016 - 07:39 #7
http://spic.dk/index.php?view=22579335_7971466401030.jpg det er det skærmbilled og hvis man så bare havde en fejlkode.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2016 - 09:37 #8
Du skal kopiere installationsfilerne ud af mappen "overførsler".

Visse mapper på dit C: drev bliver betragtet som usikre - "Overførsler" fordi der her ofte havner installationer til virus m.m.

Kopier den over på skrivebordet el. lign. - så vil det sikkert virke.
Avatar billede frem-ad Professor
20. juni 2016 - 10:43 #9
Det prøver jeg når jeg kommer hjem
Avatar billede frem-ad Professor
20. juni 2016 - 17:06 #10
Jeg prøvede først i dokument mappen, der virkede det ikke og så prøved jeg fra skrivebordet og der fungerede det, Så Ole det fungerede.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2016 - 17:21 #11
Godt du fik det løst :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2016 - 17:45 #12
Herligt - men sært det ikke virkede fra dokumenter... Der burde ikke være restriktioner der heller.