Avatar billede mikedk2100 Mester
15. juni 2016 - 20:53 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Vista error codes - oversættelse

Hej
Min stationære Windows Vista maskine vil slet ikke starte. Når jeg forsøger at starte Vista fryser den i bedste fald, andre gange genstarter den blot. Det samme sker, når jeg forsøger at køre den reparation, den foreslår.

Men den er en enkelt gang kommet med en blå skærm og en fejlkode. Men hvordan får jeg den oversat?

"stop 0x00000050 (0xFFFFF68000070000,0x0000000000000000,0xFFFFF8000EC2443A,0x0000000000000009)"

Eller findes der noget software man kan overføre til USB, der kan tjekke, hvad der reelt går galt med maskinen, siden den slet ikke vil starte mere?

Jeg tænker, at det nok er noget hardware, der er brudt sammen. Hvis det var software ville den vel komme længere med opstarten.

Mvh
Michael
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2016 - 06:59 #1
det kan være hvad som helst - en hurtigt fiks kunne være, at du opdaterer (windows updates) din Pc - dog lidt svær når du ikke kan startet dyret.
Prøv at tryk på "f8"-tasten mens den starter op - der kan du vælge "safe mode" - som startet Windows op i en mindre avanceret udgave - dvs. standarddrivere, software som ikke starter osv.
Hvis ikke det virker, prøv dig frem i de valgmuligheder du finder dér.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juni 2016 - 09:37 #2
Det kan nemlig både være hardware og software.

Har du ekstra grafikkort i, så tage det ud. Har du flere RAM moduler i, så tag alle ud undtagen ét. Har du andre udviddelseskort, så tag dem ud.

Prøv at starte op, og se om den kommer i luften - gør den, så lukker du den, og sætter hardwaredele i én for en, for at se, hvornår du får problemer.

Giver det ingenting, må du fokusere på software - start i fejlsikret tilstand hvis du kan (se Thomas S indlæg #1). Kan du ikke, må du have fat på en Vista installations DVD, og forsøge at reparere installationen ud fra den.
Avatar billede mikedk2100 Mester
18. juni 2016 - 13:41 #3
Mange tak for svarene. Jeg nåede aldrig rigtig at komme i gang med nogle af forslagene, for efter at have ladet den stå et par dage, så tændte den uden problemer her til morgen - og har endnu ikke lavet problemer.

Men det varer nok ikke ved, og så vil jeg forsøge jeres forslag næste gang den skaber sig :)

Mvh
Michael