Avatar billede carlt Seniormester
11. april 2016 - 09:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Gratis regneark

Jeg har i en del år brugt excel.
Nu har jeg fået en ny pc og har indset, at jeg sagtens kan klare mig med et mindre avanceret program.
Forslag!
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2016 - 09:19 #1
OpenOffice eller LibreOffice?
Avatar billede carlt Seniormester
11. april 2016 - 09:41 #2
Har du
En kort beskrivelse af, hvordan man installerer det.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. april 2016 - 10:06 #3
Open Office opdateres ikke længere. Sidste opdatering menes at være udført ca. April 2015. Alligevel kan programmet stadig downloades. Det anbefales ikke, da den manglende opdatering udnyttes af hackere. Libre Office er sikker. Opdateres jævnligt.

Libre Office kan downloades gratis fra deres hjemmeside. Følg blot vejledningen når du downloader.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 10:24 #4
jeg ville fortsætte med excel - gratis. https://www.office.com/ se lidt nede, der er gratis online versioner af word/excel/powerpoint osv - de kan langt det meste, men ikke makroer.
Avatar billede carlt Seniormester
11. april 2016 - 11:24 #5
#4:
Når jeg følger linket, kommer jeg til et sted, hvor jeg kan prøve 1 md gratis!
Derefter vil jeg skulle betale $ 9,99/md
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 12:21 #6
du klikker for hurtigt - se lidt længere nede:

Get started with the online apps now
No install required. Choose your favorite app. It's free.

og derunder er der også link til tablet og smartphones som har gratis apps - det kører fint på fx iPad.
Har du en microsoft-konto, så har du også onedrive - der kan du placere dokumenter, og tilgå dem på alle enheder.
Avatar billede eurositi Ekspert
11. april 2016 - 14:26 #7
Hvis du skal arbejde med dokumenter, som fylder 10 megabyte eller mere, eller hvis du ofte arbejder offline, bør du vælge LibreOffice løsningen.
Men hvis det bare er mindre dokumenter og du så godt som altid er online, vil jeg også følge Claes' anbefaling, hvis jeg var dig. Du kender jo allerede Excel ganske godt.
Avatar billede bpb Seniormester
11. april 2016 - 17:25 #8
#2:
LibreOffice 5.1.2 på dansk hentes bedst fra den officielle download site
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice
hvor det oplyses, at du skal hente og installere to filer i rækkefølge.

Installations-guiden ligner dem du kender fra andre programmer.

Du vil nok vælge at fjerne flueben i de afkrydsningsfelter, hvor du opfordres til også at installere en toolbar og/eller en browser.

Jeg har brugt LibreOffice i en halv snes år (det hed oprindelig OpenOffice), og har kun haft gode erfaringer.  Regneark-programmet hedder Calc.

Du kan roligt installere LibreOffice.  Du kan til enhver tid afinstallere igen, hvis programmerne ikke lever op til dine forventninger.
Avatar billede carlt Seniormester
04. april 2020 - 19:24 #9
Har senere købt OFFICE 365