Avatar billede petersen7913 Forsker
08. april 2016 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Print til pdf - eller sende til en printer

Jeg troede at ville være ret enkelt at lave VBAkode, så jeg kunne kalde en rapport og enten sende den til en printer eller lave den til en pdf..... Men det er det åbenbart ikke. Det ligner mest et rigtigt rigtigt godt spørgsmål øv øv

Er der nogen herinde, som kan linke til fungerende eksempler hvordan man i VBA kan generere en rapport og sende den til printer/pdf?

Målet er, at jeg bagefter kan loope igennem/lave et recordset hvor jeg kan håndtere mange rapporter på en gang.
Avatar billede terry Ekspert
08. april 2016 - 14:12 #1
What is the problem you are having, it should be quite easy depending on which version of Access your using.

docmd.outputto acOutputReport, "YourReport", acFormatPDF, "C:\Test.pdf"
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. april 2016 - 08:38 #2
Jeg takker :)

Da jeg søgte i fredags så det meget indviklet ud. Måske var problemet mere 'fredag eftermiddag'???
Avatar billede terry Ekspert
11. april 2016 - 10:19 #3
Selv tak.
Avatar billede petersen7913 Forsker
12. april 2016 - 08:23 #4
Liiiige et ekstra lille spørgsmål:

Hvordan for jeg et kriterie ind? Jeg har en sWhere, der skal med over .... ellers bliver det en meget meget lang rapport
Avatar billede petersen7913 Forsker
12. april 2016 - 08:32 #5