Avatar billede TTA Seniormester
12. marts 2016 - 14:39 Der er 1 løsning

Outlook kan ikke åbnes!

Under åbning af vedhæftede billeder i en mail begyndte de vedhæftede ikoner pludselig at blinke, Outlook frøs, og svarede ikke. Når jeg prøver at åbne Outlook igen, så får jeg denne tilsyneladende velkendte fejl:

"Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Filen C:/Users/Mit navn/AppData/Local/Microsoft/Outlook/email(snabel-a)mail.com.ost kunne ikke åbnes.

(Ja, min pc kan heller ikke længere lave snabel-a tegnet ved at trykke ctrl+alt+2!)

Så søger jeg på nettet efter en løsning, og finder dette:
https://support.office.com/da-dk/article/Jeg-kan-ikke-starte-Microsoft-Outlook-2010-eller-2013-eller-jeg-f%C3%A5r-fejlmeddelelsen-Microsoft-Office-Outlook-kan-ikke-startes-Outlook-vinduet-kan-ikke-%C3%A5bnes-d1f69da6-b333-4650-97bf-4d77bd7abb85

Men jeg kan ikke starte Outlook i fejlsikret tilstand.
Så prøver jeg at oprette en ny brugerprofil i Outlook. Men jeg strander ved pkt. 6, adgangskode. Den adgangskode jeg har brugt i 15 år virker pludselig ikke længere! Så der er jeg strandet. Med Outlook, der ikke kan åbnes, og en adgangskode, der ikke længere virker.

Hvorfor bliver jeg pludselig smidt ud af Outlook, og kan ikke længere åbne den? Virus, hacking eller noget andet? Jeg tror ikke rigtig på at det "bare er holdt op med at virke".

Og hvad gør jeg for at komme videre? Er jeg nødt til at starte op på en frisk med en helt ny mailadresse, og har jeg nu mistet alle mine mails!?
Avatar billede TTA Seniormester
12. marts 2016 - 15:15 #1
Jeg fandt selv en løsning. Jeg kørte dette program:

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Så virker Outlook igen!