Avatar billede finb Ekspert
23. februar 2016 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PayPal - modtage penge ?

Jeg har solgt noget på Ebay,
køber påstår, han har betalt.

Der er ikke indgået penge på min paypal-konto.
Køber siger, jeg skal acceptere
betalingen på paypal ?
Lyder mærkeligt.
Hvad gør jeg ?
Tak finb
""
Notificação de pagamento do artigo nº xxxxxxxxx
Shopping
køber via PayPal
Til    sælger@yyyyyyy.dk feb 21 kl. 3:09 PM

Caro(a) sælger

Recebeu novos fundos !

Este e-mail confirma que recebeu um pagamento no valor de 10,00 EUR de køber.
-----------------------------------
Detalhes do pagamento
-----------------------------------
Comprado de:

Artigo n.º:  xxxxxx
Título do artigo: yyyyyyy
URL do artigo: http://zzzzzzzzzzzz
Quantidade: 1

Clique no link abaixo e complete o formulário de registo de uma só página do PayPal:

https://www.paypal.com/YYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Pode retirar o seu dinheiro a qualquer momento. Para isso, faça um depósito direto em sua conta bancária. ""
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2016 - 13:07 #1
Nu har jeg godt nok aldrig modtaget penge på min paypal konto, men det er vist rigtigt at man skal ind og oprette den for modtagelse af penge.

Hvis du sætter ovenstående ind på translate.google.com og vælger at oversætte fra portugisisk, ser det også rimelig réelt ud...

Ud fra to forudsætninger - mail´en kommer direkte fra xxx@paypal.com
Linket du indsætter som "https://www.paypal.com/YYYYYYYYYYYYYYYYYYYY" skal også henvise til en paypal.com adresse (før musen hen over, og se enten i popup eller i bunden af din browser, hvad for en adresse der "gemmer" sig bag).

Hvis de to ting er opfyldt, ville jeg prøve at følge linket til paypal.com/yyyy....
Avatar billede finb Ekspert
24. februar 2016 - 13:50 #2
paypal siger:

""PayPal Customer Support
RE: Sending/ReceivingMoney (ID:zzzzzzzzzzz)

Hej sælger yyyyyy

Tak for din henvendelse vedrørende din solgte vare på eBay.

Jeg kan forstå du har solgt en vare over eBay, men endnu ikke har modtaget pengene. Jeg kan yderligere forstå at køber siger
du skal acceptere pengene.

Efter en gennemgang af din PayPal-konto, kan jeg ikke bekræfte ........... Det er de eneste transaktioner på din PayPal-konto siden .dato,,,,........

Jeg vil derfor kraftigt anbefale dig ikke at sende din vare endnu.

  Du har ikke modtaget din betaling.

Det er dog korrekt at man skal godkende en betaling, efter den er modtaget. Så hvis køber skulle sende dig pengene, skal du

Gå til www.paypal.dk, og log på din konto.
Klik på "Historik".
Vælg "Accepter" eller "Afvis" ud fra den transaktion du ønsker at bekræfte.
Vælg at acceptere eller afvise betalingen, og klik på "Send".
Du vil dog ikke have denne mulighed endnu, eftersom pengene slet ikke er blevet overført til din PayPal-konto. Jeg vil anbefale dig at kontakte køberen igen, og du er meget velkommen til at benytte denne e-mail som bevis.""
Avatar billede finb Ekspert
02. marts 2016 - 13:41 #3
Tak Ole, send svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2016 - 23:28 #4
Jeg samler ikke point, så luk du bare selv.
Avatar billede finb Ekspert
08. marts 2016 - 12:56 #5
tak ole