Avatar billede torben lind Forsker
22. februar 2016 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Office pakke 2010 og 2013 på samme computer

Hej allesammen.
Jeg ville høre om der er nogle der har erfaring med at office 2010 og 2013 kan køre på denne samme harddisk uden problemer.
Jeg ønsker at køre videre med office 2010 I en periode,mens jeg tester 2013.
Torben
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2016 - 16:20 #1
ja det kan du godt eller køre den i https://www.virtualbox.org/

du skal så ha en windows og køre den i https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2016 - 16:48 #2
Som udgangspunkt ja og nej. Du kan godt have den rene office 2010 og den rene office 2013 installeret på samme maskine - UNDTAGEN outlook. Den kan du kun have i den ene version. Du skal dog sørge for at installere i en anden mappe end "Office", som begge versioner foreslår som standard. Kald eks. 2013 for "Office 2013"...

Men du kan rende ind i en række problemer, hvis du blander Office 2010 med "Click to Run" udgaven af 2013 (Office 365).

Begge dele kan du dog undgå ved, som beskrevet i #1, at køre den i en virtuel maskine... - men det er så ikke helt at have den på samme maskine :-) - om end det er samme fysiske hardware (spørgsmål om ord og opfattelse her...)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2016 - 16:49 #3
...Rettelse - som jeg husker det, vil Office 2013 automatisk afinstallere Office 2010. Men jeg mener ikke der er noget til hinder for, at efterinstallere Office 2010 bagefter...
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. februar 2016 - 17:13 #4
Avatar billede torben lind Forsker
22. februar 2016 - 18:11 #5
Hej poko1.
Jeg vil I aften prøve mig frem efter den anvisning du linkede til og komme tilbage I morgen.
Til rasmus 64745,den henvisning poko1kom med er mere det jeg spurgte til, hvis det virker.
Til ole_madsen jeg vil helst undgå at afinstallerer 2010 og senere installerer den igen.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
23. februar 2016 - 18:02 #6
Hej poko1.
Jeg har nu fået installeret 2013 på denne samme harddisk som 2010 og det virker.
Smid et svar og point er på vej til dig.
Tak for hjælpen
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2016 - 21:06 #7
Jeg samler ikke :-)
Avatar billede torben lind Forsker
25. februar 2016 - 14:56 #8
Hej poko1.
Du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen.
Så lukker jeg selv spørgsmålet