Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 19:42 Der er 6 kommentarer

Ændring af åbning af fil

Hej

Jeg er kommet til at ændre hvilket program, en fil på min smartphone skal åbnes i når jeg kobler mobilen til computeren.
Filen er fra Whatsapp, og jeg kan ikke huske hvad den hed før.
Nu bliver den åbnet i Adobe Acrobat, og når jeg højreklikker på filen, kan jeg kun trykke "Åbn" og ikke "Åbn med". Muligvis fordi jeg har sat den til at åbne med Acrobat hver gang?

Hvad skal jeg gøre for at få filen tilbage til sit oprindelige jeg?
Avatar billede Slater Ekspert
20. januar 2016 - 19:48 #1
Hvilket styresystem?
Hvis det er en nyere Windows, så kan du højreklikke på filen og vælge egenskaber, og der kan du trykke på en knap for at skifte det tilknyttede program.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2016 - 20:07 #2
Gør shift + højreklik en forskel ?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 20:09 #3
Det er Windows 10
Jeg har prøvet at gå ind i egenskaber, men jeg kan ikke se hvor jeg skal ændre programmet
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2016 - 20:11 #4
Ikke umiddelbart
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2016 - 20:12 #5
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. januar 2016 - 22:24 #6
http://web.gratisupload.dk/f/8uxkdfxnpi/
1.    Højreklik på filen
2.    Tryk på egenskaber
3.    Tryk på Skift
4.    Tryk på den rigtige Apps