Avatar billede Jack_Download Nybegynder
11. november 2015 - 16:43 Der er 7 kommentarer

Onedrive i Stifinder

Hej

Jeg har et Onedride drev i min Stifinder som jeg bruger på både min arbejdscomputer samt på min private computer hjemme. Jeg har også brugt den på min mobiltelefon. Der var den opsat så den gemte mine dat på Onedrive med det samme.
Nu er min gamle telefon gået i stykker, og så vil jeg også koble den på mit Onedrive, men nu kan jeg ikke finde ud af hvilket login jeg har brugt på det Onedrive :o(
Er der nogen der har en ide om hvordan man finder ud af hvilken konto der er brugt på Onedrive i stifinderen?
Avatar billede store-morten Ekspert
11. november 2015 - 18:29 #1
Brugernavn eller adgangskode?
Avatar billede Jack_Download Nybegynder
11. november 2015 - 18:51 #2
Bare brugernavnet. Så kan jeg sagtens finde koden :o)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2015 - 19:06 #3
typisk er det din mail-adresse
Avatar billede store-morten Ekspert
11. november 2015 - 21:05 #4
Som findes sådan:
Stifinder -->
Højre-klik på OneDrive -->
Egenskaber -->
Fane: Sikkerhed
Avatar billede Jack_Download Nybegynder
11. november 2015 - 21:22 #5
Nej desværre ikke :o(
Det fortæller bare hvilken brugere der har adgang til Onedirv i stifinderen på den aktuelle computer.
Mit problem er at jeg ikke kan huske navnet på den bruger jeg har på min Onedrive konto på nettet. (Jeg er system administrator i et "foretagende" hvor hver bruger har 1 TB på nettet, Så jeg har sikkert oprettet en midlertidig bruger af en slags, men nu kan jeg ikke finde navnet på brugeren.
Hvis jeg har navnet kan jeg jo logge på mit Onedrive vis http:\\onedrive.live.com også se det hele der, også også få tilsendt en ny kode til kontoen. (Jeg er sikker på jeg har oprettet den med en af mine mail-adresser, og man kan også få koden sendt som SMS).
Men jeg kan ikke huske brugernavnet, og det er det der er hele "humlen" -Indrømmet - Jeg er virkelig et fjols med det her :o(
Avatar billede store-morten Ekspert
11. november 2015 - 22:03 #6
Spurgte du ikke om:

"Hvordan man finder ud af hvilken konto der er brugt på Onedrive i stifinderen, som jeg bruger på både min arbejdscomputer samt på min private computer hjemme."

Og ikke "andres"/midlertidig bruger af en slags.
Det kan jeg ikke hjælpe med :-)
Avatar billede Jack_Download Nybegynder
11. november 2015 - 22:03 #7
Nu lykkedes det :o)
Jeg fandt frem til brugernavnet ved at prøve med flere mulige navne, og prøvede dem både som Onedrive og Onedrive for Buisness, og til sidst ramte jeg rigtigt.
IT kan være en drilsk ting ;o)