Avatar billede frem-ad Professor
21. september 2015 - 19:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Amd software efter opdatering til Windows 10.

Hej Har lige været ved og hente Windows 10 til min mors bærbar pc (HP) kørte med Windows 7.
Men skærmen ser mærkelig ud, og den melder "der er ikke installeret AMD-grafiker iver eller AMD driveren fungere ikke korrekt. Installer den AMD driver der svare til din AMD-HARDWARE"  I enhedsopdateringer står der under skærmkort, ATI Mobilitet HD 4200 series og så trykker jeg på den og under enhedsstatus 'der er ikke installeret nogen driver til denne enhed' og så er der AMD Mobilitet radon HD 5000 series der er en gul trekant ved med et udråbstegn, og under enhedsstatus på den står der "Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)

Hvad betyder det og hvad gør jeg, og hvis jeg skal manuel hente en driver, hvor gør jeg det og hvordan finder jeg den rigtige?
For det hjælper ikke bare og trykke på opdater driver for der står bare Windows har konstateret at driver softwaren er opdateret.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2015 - 19:30 #1
til AMD Mobilitet radon HD 5000 er der
http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64
med lidt held løser den begge problemer
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2015 - 19:32 #2
Prøv at gå her ind og lad siden automatisk se om der er en driver/drivere til de to kort der virker med Windows 10:

http://support.amd.com/en-us/download

Du henter værktøjet under "Automatically Detect and Install Your Driver"
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2015 - 19:33 #3
Ok fik ikke opdateret. Prøv #1 først :-)
Avatar billede frem-ad Professor
22. september 2015 - 07:32 #4
Nu har jeg prøvet med claes57, og det funger 5min, for den gule trekant forsvinder i enhedshåntering, og når jeg trykker på dem så står der også -enheden funger korrekt- og det er ved slutningen af installationen, men så skal pc genstartes og så funger det ikke når den er startet op igen., så er vi tilbage til startmeldingen... Hvad gør en klog mand så nu og i dette tilfælde er det ikke mig der er den kloge..

Jeg kan også se nok noget, af grunden til det hele ser forkert ud, er inde i skærmopløsning er der 1024*768 (anbefalet) og så 1600*900 og det synes jeg ikke er en ret stor opløsning, for symmetrien på skærmen ser forkert ud.
Avatar billede frem-ad Professor
22. september 2015 - 19:44 #5
220661 når jeg prøver dit så melder den systemmet har allerede installeret den nyeste driver processor: AMD Turion (tm) II P520 Dual-core processor - Grafifhardware: AMD Mobility Radeon HD 5000series
Så nogle gode forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2015 - 19:51 #6
Jeg tror jeg havde prøvet at deaktivere at Windows skal kontrollere om systemet kører med signerede drivere.

Prøv at se om det gøres på samme måde som i prewiev versionen:

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_devices/how-do-i-disable-driver-signature-enforcement-win/a53ec7ca-bdd3-4f39-a3af-3bd92336d248?auth=1
Avatar billede frem-ad Professor
22. september 2015 - 21:06 #7
det prøver jeg i morgen
Avatar billede frem-ad Professor
25. september 2015 - 17:21 #8
nu har jeg været igennem mulighederne, det var en større omgang, så der for tog det noget tid

MEN    i enhedshåndteringer står det til enheden virker korrekt ved begge og alt ser fint ud. Men når windows  starter op kommer der følgende: No AMD graphics driver is installed. or the AMD driver is not functioning properly. Pleas install the AMD driver appropriate for your AMD hardware [OK]
hvorfor den gør sådan når det ser ud til og virke korrekt i enhedshåndtering.
Så hvordan får jeg den til og holde op med og lave popUp
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2015 - 19:32 #9
Ja det kan måske være svært at finde ud af.

Jeg tror måske så mest på det sidste du skriver at den ikke fungerer korrekt.

Har du prøvet at se om Slimdrivers kan finde drivere der fungerer bedre på din computer?

http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede frem-ad Professor
27. september 2015 - 12:48 #10
Så er det også prøvet, den funger fint, men det afhjælper ikke problemet, den popper stadig op......

Jeg har prøvet i enhedshåndtering, og fjerne de to hardware, men pc´en finder dem jo igen og så er der problem igen, kan man gør så den ikke finder dem for det må være til hvis man sætter en extern skærm til, og det har hun ikke brug for, og skærmen funger jo fint, så kan man gør så den bare ikke finder det og derved laver problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 18:11 #11
hvad sker der hvis du deaktivere hd 5000 kortet i enhedshåndtering?
Får du stadig popup så?

Bruger din mor dette grafik kort?
Avatar billede frem-ad Professor
27. september 2015 - 19:57 #12
Hun er 65 hun bruger den til mail, word og lidt internet, så nej hun har ikke brug for en extern skærm.

Nu har den prøvet og været deaktiveret, og så genstartet igen men jeg får stadig pop up, så den gik ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 20:10 #13
har desværre ikke flere bud på løsninger.
Den er åbenbart ikke helt klar til win 10 :-)
Avatar billede frem-ad Professor
28. september 2015 - 19:02 #14
Nu har jeg slettet alt med AMD, så nu står skærmkort til Microsoft Basic-skærmkort, og nu kommer der ingen pop up med fejl, så hvis de bare lader være med og søge efter opdateringer så den går tilbage til AMD, så undgår der nok flere problemer, men jeg kan nok ikke være sikker på den ikke vil finde den igen som AMD.

Smid svar for point
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 16:14 #15
svar. Den vil jo ikke automatisk installere driveren. Du vil muligvis få tilbud om driver gennem de valgfrie opdateringer til computeren. Men så længe du ikke henter der, så skulle den forblive som den er nu.
Du kan jo evt noget sendere prøve om der skulle komme en driver der virker. Nu ved du hav du skal gøre for ikke at få meddelelsen.
Avatar billede frem-ad Professor
02. oktober 2015 - 18:31 #16
Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2015 - 19:19 #17
velbekomme :-)
Avatar billede moeller-andersen Nybegynder
23. januar 2016 - 08:39 #18
Jeg har samme problem som ovennævnete og forsøgte den 17. januar at finde en korrekt driver men uden held. Er der kommet nye muligheder i mellemtiden?
Med venlig hilsen
Henning
Avatar billede moeller-andersen Nybegynder
27. januar 2016 - 08:19 #19
Kan nogen hjælpe med at finde den rette driver, der må vel være en? Hilsen Henning
Avatar billede frem-ad Professor
27. januar 2016 - 08:41 #20
Det endte med jeg satte den retur til Win 7, så derfor ved jeg det ikke.