13. september 2015 - 08:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Select and insert multiple rækker på samme tid...

Jeg har fået hjælp her http://www.eksperten.dk/spm/1005860 til en stored procedure...
sp_InsertLog FromId, HandlerBy, CustomerId og ContactId

En masse tidligere transaktioner skal opdateres i log'en...

SELECT FromId, HandlerBy, CustomerId, ContactId FROM tblActivities

Hver eneste række denne select returnerer skal sendes videre til min stored procedure, således historiske transkationer er blevet opdateret

Hvordan håndterer jeg det?
13. september 2015 - 09:07 #1
Prøver det jeg har fundet her

declare @field1 int
declare @field2 int
declare cur CURSOR LOCAL for
    select field1, field2 from sometable where someotherfield is null

open cur

fetch next from cur into @field1, @field2

while @@FETCH_STATUS = 0 BEGIN

    --execute your sproc on each row
    exec uspYourSproc @field1, @field2

    fetch next from cur into @field1, @field2
END

close cur
deallocate cur
Avatar billede Syska Mester
13. september 2015 - 20:27 #2
Kig på MERGE hvis du bruger en ny nok Sql Server.
Avatar billede Syska Mester
13. september 2015 - 20:28 #3
Du burde også kunne gøre det med en UPDATE

og en masse JOINs i samme UPDATE hvis du allerede har ID i de tabeller du skal opdatere.
13. september 2015 - 20:37 #4
Tak buzzzz - Jeg har dog fået ovenstående til at virke, og det er ok hurtig både at lave og afvikle

Har ID'er i tabel A, og skal hente oplysninger fra B og C for at hælde det hele i tabel D... ovenstående eksempel var super nemt
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2015 - 08:59 #5
Du fik det til at virke! Som jeg også skrev i tidligere spørgsmål så kunne en cursor være vejen frem! :) Men super du selv fandt ud af det.