Avatar billede denuvidne Nybegynder
11. september 2015 - 20:21 Der er 11 kommentarer

GeoGebra

Jeg har et downloadet GeoGebra program(Beregnet til matematiske regneopgaver), som lige pludselig ikke længere vil åbne. Når jeg trykker på genvejsikonet for programmet sker der ingenting. Jeg ved derfor ikke hvad jeg skal gøre?
Jeg har prøvet at afinstallere programmet og det samme med Java, men uden held. Nogen forslag til hvordan jeg igen kan få åbnet GeoGebra?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2015 - 12:21 #1
Hej og velkommen til.

Prøv at fjerne programmerne med Revo Uninstaller free der ud over at fjerne programmer også renser op i mapper og registreringen.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.

Prøv så herefter at gen installere programmerne du har fjernet.
Kan du så åbne det igen?
Avatar billede denuvidne Nybegynder
12. september 2015 - 18:07 #2
Det har jeg nu forsøgt, men det virker desværre ikke. Jeg kan stadig ikke åbne GeoGebra. Andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2015 - 20:05 #3
Avatar billede denuvidne Nybegynder
13. september 2015 - 10:18 #4
Ja, der er også et punkt der hedder "GeoGebra won't start" men når jeg så kommer videre ind, så står der noget med "Java Preference toll" forstår bare ikke hvad det er de vil have mig til?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 10:45 #5
Er du sikker på at Java er aktiveret og virker?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 10:46 #6
Du kan se om java er til stede på computeren i kontrolpanelet. Herinde kan du se indstillinger for programmet. Jeg har ikke selv java her på min pc da netbank ikke bruger det længere, og jeg ikke har programmer der skal bruge det.
Avatar billede denuvidne Nybegynder
13. september 2015 - 16:52 #7
Når jeg går ind i kontrolpanelet, søger efter Java, så kommer der et ikon der hedder "Java (32 Bit)" før jeg opdaterede Java stod der bare "Java" på ikonet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 22:17 #8
Kan du komme ind og se indstillinger for Java?
Avatar billede denuvidne Nybegynder
14. september 2015 - 07:21 #9
Ja det kan jeg godt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2015 - 16:18 #10
Som jeg ser det kører det fra nettet ikke?

Der er så muligvis en indstilling i din browser der skal rettes til så det åbner.
Jeg har fundet den side her som jeg håber du kan bruge for at få det åbnet:
http://ggbkursus.dk/geogebra/3-kan-det-meste/los-problemer-med-afvikling-af-java-pa-geogebratube-org/

Jeg har ikke mere at komme med desværre hvis ovennævnte ikke virker.
Avatar billede denuvidne Nybegynder
14. september 2015 - 17:06 #11
Jeg kan ikke finde de "Avanceret indstillinger"

Ellers tak for hjælpen, det var forsøget værd.