Avatar billede per2edb Praktikant
09. september 2015 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hent window 10

Jeg har nu i flere måneder haft iconet Hent window 10, men den er ikke kommet.
Er der noget galt (jeg har Wim 7 prof) eller ved i om der stadig er kø så jeg bare skal vente.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2015 - 13:31 #1
min ene pc kom heller ikke længere - så Mediacreationtool fra microsoft løser den opgave.
Du skal opgradere ved første kørsel - så din pc registreres som gratis opgradering hos dem - derefter kan du lave en ren installation via dvd eller usb fra samme program.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install
Avatar billede per2edb Praktikant
12. september 2015 - 10:53 #2
Hej Claes57
Tak for linket

Efter 3-4 forsøg lykkedes det endeligt at få vores laptop upgraderet
Hvert forsøg tog ca 1 time

Men problemerne er ikke slut hermed

Vi har 5-6 stationære 64 bit komputere med WIN 7 prof.
På disse ligger der udover MS office prof web og database udviklingsværktøjer samt 3D programmer.
Alle seriøse fabrikater=  "Brand"

INGEN af disse kan overhovedet opgraderes
Typisk stopper opgraderingen i processen ved cirklen mørket 32.
Herefter kommer en fejlmeddeelse vi ikke kan bruge til noget
Derefter genoprettes WIN 7

Vi har nu brugt Timer på detet møg

Vi har også en ny "husmands" maskine uden andet end simpel office.
Det gik glat igennem.

Vi må nu konkludere WIN 10 slet ikke er færdig til at køre med andet end microsoft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi søger andres erfaring mht hvordan vi får WIN 10 lagt ind
Skal vi bruge den "reservered konvolut" som ikke virker
eller
Har i kendskab til et sikkert program der kan sikre opdateringen????
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2015 - 11:09 #3
Du skal undersøge om jeres specielle programmer har en opdatering, så de kan win10 - eller om der skal købes en nyere version.  Tjek også tilsluttet hardware, om der er de nødvendige drivere.
Og til det er ok, så vær glad for, at win10 ikke bare indlæses med defekte programmer til følge.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2015 - 11:14 #4
I øvrigt, så var årsagen til at win10 ikke kom frivilligt ind på min maskine en Bluetooth dims. Jeg opdaterede maskinen uden tilsluttede overflødigheder (drivere afinstalleret osv - ingen rester) og satte derefter udstyr på igen. Bluetooth havde så en opdatering liggende på dimsens hjemmeside, og alt kører her.
Avatar billede per2edb Praktikant
12. september 2015 - 16:16 #5
Vi har haft fokus på Bluetooth og har fjernet dem - det hjalp ikke

Kender du en metode til at stoppe evt kørende programmer i baggrunden og så senere sætte dem igang igen
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2015 - 16:29 #6
Man kan gå til kontrolpanel/administration/tjenester og der deaktivere dem (skriv nu endelig navne ned på dem, der ændres, og fra hvad til hvad). Så er de døde til man selv går ind og aktiverer dem.
I tjenester kan man lige klikke på kolonnen med aktivitet, så de kørende placeres samlet - så er det hurtigere lige at få overblik.
Avatar billede per2edb Praktikant
13. september 2015 - 11:44 #7
Efter at have stoppet flere programmer der kørte i baggrunden, så lykkedes det
Tak for hjælpen
Vil du lave det så du kan få point
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2015 - 12:15 #8
Bare luk selv - du havde alt arbejde med det.
Avatar billede per2edb Praktikant
13. september 2015 - 12:31 #9
1000 tak
Avatar billede per2edb Praktikant
28. september 2015 - 08:20 #10
claes57 vil du lave det så du får point