Avatar billede Gekko05 Mester
27. august 2015 - 10:52 Der er 9 kommentarer

Windows 10

Når jeg vil installere et program dukker der en tekst op: Vil du tillade, at denne app foretager ændringer på din computer. Jeg har ikke mulighed for at svare ja, da dette felt ikke er aktiv.

Hvordan løser jeg det?

Gekko
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2015 - 13:21 #1
Kontrolpanel / brugerkonto. Vælg rediger indstillinger for kontrol af brugerkonto.
Sæt den til minimum (giv aldrig besked).
Genstart, og Windows vil ikke genere dig med sådanne spørgsmål mere.
Avatar billede Gekko05 Mester
27. august 2015 - 20:07 #2
Hej

Tak for dit svar, men når jeg går ind på kontrol af brugerkonto
kommer mærkaten - kontrol af brugerkonti -  Vil du tillade, at denne app foretager ændringer på din computer, så kan jeg ikke komme længere fordi ja feltet ikke er aktivt.

Gekko
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2015 - 20:47 #3
Er din Windows 10 en ren installation eller en opgradering?
Avatar billede Gekko05 Mester
27. august 2015 - 23:14 #4
Det er en gratis opgradering fra windows 7
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2015 - 23:21 #5
Har du kontrolleret om den er aktiveret det er nemlig sådan den opfører sig hvis ikke!
i Stifinder højreklik denne Computer tryk egenskaber og se efter?
Avatar billede Gekko05 Mester
28. august 2015 - 08:48 #6
Hvis jeg går ind og højre klikker på denne computer, trykker på administrer kommer det samme felt op, hvor ja ikke er aktiv
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2015 - 09:10 #7
Du bliver nødt til at lave en ren installation eller gå tilbage til win7 og slå brugerkontrol fra der før du igen opgraderer. Det er en catch22 ting. Uanset hvad der kan foreslås (opret ny bruger, ind via regedit, sfc / scannow osv) så vil win jo komme med denne dialog.
Avatar billede Gekko05 Mester
28. august 2015 - 09:45 #8
Tak for det, det vil jeg prove

Gekko
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2015 - 10:50 #9
Sådan ser en aktiveret Windows 10 ud!
http://gratisupload.dk/f/8t9lyb3y7i/
Jeg har også læst et sted at selv Piratkopier kunne opdateres til Windows 10 men jeg har endnu ikke set hvordan? Og de som har været her for at få hjælp har jeg afvist. Jeg tror ikke en ren installation er løsningen.
Her er hvad Microsoft skriver.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/why-activate-windows-10