Avatar billede ZeBa Ekspert
18. august 2015 - 02:27 Der er 8 kommentarer

Er det klogt at opdatere 8-1 --> 10?

?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. august 2015 - 08:36 #1
Hvad skulle tale imod det?

10'eren er en naturlig evolution af 8.1'eren, så det "eneste" du vil opleve i den sammenhæng er forbedringer.

Jeg har netop løftet en nyere laptop fra 8.1 til 10 helt gnidningsløst og har indtil videre kun positivt at sige om den.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2015 - 08:37 #2
ja. på pc kører det klart bedre (ikke så tablet-agtigt).
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2015 - 08:40 #3
hvis du laver en ren installation, så kan der være drivere, der ikke vil. Min dell 313w/lexmark 310 printer kan ikke tilsluttes via wifi - så undersøg drivere til alle dine enheder før du laver en ren installation. Opgraderinger arver drivere fra 8.1, og kører fint videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 17:00 #4
Har ikke opgraderet.
Men med hensyn til driverne, ville man så ikke kunne tage en backup af dem med Slimdrivers, så man har den til når man efterfølgende laver en clean install? Så burde man jo kunne installere derfra ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2015 - 17:09 #5
>220661 se det er jo nok lige det, jeg ikke fik tænkt før jeg slettede. Og jeg gider ikke indlæse image og starte forfra, printeren har ikke været i brug i lidt over et år. Enten kommer der en opdatering til min printers installationsrutine, eller også lever jeg uden. Har dog en produktionsmaskine med 8.1, så måske driver kan kopieres derfra. Det må jeg teste når der kommer en regnvejrsdag. Tak for tippet...
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 17:21 #6
Velbekomme Claes57 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 18:55 #7
Jeg har et råd hvis man opgraderer. Hvis systemet ikke virker optimalt, når den er opgraderet, så tro ikke lige at det hjælper ved at lave en clean install bagefter, og vælg "gem intet".

Derved har man nemlig ikke adgang til windws.old filer og kan derfor ikke rulle tilbage til forrige system.
Har man samtidigt "glemt" at få lavet recovery dvd skiver eller oprettet et image med det forrige system, ja så er man ilde ude.
Man har intet at falde tilbage på.

Og skal man måske til at hente en Windows 8 installations fil hos Microsoft, og der skal man kende produktkoden. '
På nyere computere der ligger den typisk lagret fint i bios. Og for ikke øvede brugere af computeren kan det være bøvlet at finde den frem.

Med gratis opgradering har Microsoft gjort en god forretning. De er nemlig godt klar over at nogle vil dumme sig når de opgraderer. Og så kan de sælge nye OEM licenser bagefter til de stakler der er faldet i fedtefadet.

Zeba er du klar til opgradering, når ovennævnte tages i betragtning?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 19:48 #8