Avatar billede Laukafj Nybegynder
15. august 2015 - 09:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 genstarter

Hej
Jeg har en ca. 4 år gammel ASUS bærbar med Win 7 home. Den er begyndt at genstarte efter nogle få minutter. Systemgendannelse er ikke muligt da der kun er punkter 3 dage tilbage. Den kører fint i fejlsikker tilstand. Jeg har prøvet scandisk uden held. Har scannet efter "blaster".
Kan jeg gøre noget andet end at genistallere Windows?
Mvh LJ
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2015 - 11:14 #1
hent et lille program (gratis), og se, hvad der står i filen om årsagen.
http://www.thewindowsclub.com/analyze-windows-memory-dump-files
Avatar billede Laukafj Nybegynder
15. august 2015 - 13:29 #2
Hej
Så er det gjort. Blev ikke meget klogere af det.. :)
Her er hvad værktøjet skrev:

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sat 15-08-2015 07:36:01 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\081515-28704-01.dmp
This was probably caused by the following module: mpfilter.sys (0xFFFFF88001322678)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFF8A0D0FD1844, 0x0, 0xFFFFF88001322678, 0x5)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\Windows\system32\drivers\mpfilter.sys
product: Microsoft Malware Protection
company: Microsoft Corporation
description: Microsoft antimalware file system filter driver
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2015 - 14:00 #3
Microsoft Malware Protection
1) højreklik i stifinder på 'denne pc', vælg administrer.
Gå til 'tjenester og programmer' klik på Tjenester.
Gå ned til 'tjenesten windows defender', højreklik og vælg deaktiver
Gå ned til 'tjenesten windows defender netværksinspektion', højreklik og vælg deaktiver.

Men så skal du til gengæld selv køre adwcleaner og malwarebytes en gang i mellem.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
https://www.malwarebytes.org/antimalware/ (tag den gratis version hvis du vil køre den manuelt en gang i mellem, eller betalingsversion hvis den bare skal passe sig selv - 178,95kr)
Avatar billede Laukafj Nybegynder
15. august 2015 - 17:38 #4
Hej
Jeg har nu afinstalleret Microsoft Security Essentials....
Samt gjort som du skrev....Ved ikke hvad der hjalp men det fungerer fint nu så smid lige et svar for point...Tak for hjælpen... :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2015 - 17:55 #5
Du har vel en anden viruskontrol? Panda var den bedste gratis ved sidste test.
http://www.pandasecurity.com/denmark/homeusers/solutions/free-antivirus/
og så også bruge adwcleaner og malwarebytes ind i mellem.

Men bare luk selv.
Avatar billede Laukafj Nybegynder
15. august 2015 - 18:12 #6
Jeg har smidt AVG på den. Og ja, bruger malwarebytes allerede.. :)
Skuffende at Microsofts egne produkter får Deres styresystem til at crashe....Bekymrende....
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2015 - 18:29 #7
Det kan jo være en lokal fejl i mpfilter.sys, som fejlen beskrev. Du kan muligvis kopiere den fra en anden win7 maskine, eller bare slette den, og se om den reetableres korrekt. (De to fravalg i tjenester skal så tilbage til manuel før du kan se om det virker).
Men ellers, så læg bare et svar selv og luk.
Avatar billede Laukafj Nybegynder
15. august 2015 - 18:54 #8
Jeg prøvede at afinstallere MSE og så virkede PCen. Da jeg geninstallerede MSE gik den ned igen. Og da jeg slettede MPfilter.sys fra fejlsikker tilstand og derefter bootede normalt op, ville MSE ikke starte protection....
Men igen tak for hjælpen... :)
Lukker og slukker....