Avatar billede Slettet bruger
11. august 2015 - 13:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bruge regedit fra 8.1 til win 10

Hvis jeg installerer en windows 10, ren installation, kan jeg så bruge en kopi af regedit fra windows 8.1 så jeg fortsat kan bruge programmer, som er installeret på E-drevet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2015 - 15:57 #1
Tror jeg næppe du kan.

Men man kunne måske bruge den hvor du lige har opgraderet til Windows 10 fra Windows 8, og så bare lade Ccleaner rydde på i den for at fjerne det der ikke skal bruges, når den sættes ind i den rene installation.

Dette er kun et bud.
Jeg aner ikke om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2015 - 17:20 #2
Ja det var det jeg tænkte på, men det kan vel ikke gå værre end at jeg så kan geninstallere windows 10 ?
Har lige haft en dum oplevelse med w10. Jeg har opgraderet min reserve PC ud fra det link du også benytter, hvor man får en Exe fil, der giver mulighed for at vælge mellem installation og DVD/USB og jeg valgte "Gem intet" og alt gik som det skulle.
Men så fik jeg en opfordring fra Microsoft om at opgradere min bærbare.
Fint, så laver jeg en iso til senere installation - troede jeg. Men nej der var ikke de samme muligheder, som med exe filen. Det blev bare en opgradering uden valgmuligheder. Det vil sige, det gik heller ikke. Win10 blev hentet 2 gange uden en installation. Efter genstart gik en 3die installation af 10 igang, men så stoppede jeg installationen.
Jeg ved ikke hvad der foregik, det hele var ude af kontrol.
Jeg vil slet ikke have 10 på min bærbare nu, men når jeg skal, skal det være med en USB stick.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2015 - 17:31 #3
Nej det tror jeg ikke.

Ja det er ikke så nemt som man skulle håbe.

Jeg tror Microsoft på sigt vil tjene mange penge på at de gav win 10 som tilbud (fri).

Ikke alle er jo så fingernem til systemer som du er, og jeg tror at der vil blive købt mange OEM versioner af Windows 10, for ikke øvede pc brugere, når det hele er kokset ved en opgradering. Det har Microsoft sikkert kalkuleret med :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2015 - 19:28 #4
Du har helt ret - There ain't no such thing as a free lunch -i alt fald ikke fra Microsoft.
Det ender altid med at man skal betale på den ene eller den anden måde.
Her er et par ting hvis du ikke allerede har set det:
http://www.computerworld.dk/art/234506/goer-windows-10-privat-saadan-stopper-du-microsoft-i-at-snage-i-dit-privatliv

http://www.computerworld.dk/art/234527/her-er-alle-de-skjulte-afgifter-i-039-gratis-039-windows-10

I min ungdom kørte der en biograf reklame med Ove Sprogø og Dirk Passer :"De er så flinke hos Fona"
Det er de også hos Microsoft *G*
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2015 - 19:51 #5
Ja nemlig. De artikler har jeg også læst. Det er det der hedder kreativ markedsføring?

Laver du image af computeren før du går i gang med en nysinstallation, eller er det bare den langsommere metode du bruger helt fra start, hvis det ikke virker?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2015 - 20:17 #6
Jeg laver altid Image af styresystemet, også på andet medie, og backup af alt andet som er betydningsfuldt. Selv min backup har jeg backup af.
"Livrem og seler" det er mig. Derfor er jeg aldrig gået helt ned, jeg kan altid rekontruere. Så går der koks i win 10 (på min reserve) Overskriver jeg C-partitionen og geninstallerer 8.1. Og jeg ved, at også du kører med Image, det burde alle have kendskab til.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2015 - 20:28 #7
Nemlig :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 21:25 #8
Nå det er der ikke nogen som ved. Tak for din interesse i spørgsmålet :-) Opgiver og lukker.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2015 - 17:15 #9
Velbekomme da :-)

#1 Var så ikke noget du fik afprøvet?

I register på Windows 8.1 vil der jo ikke være oplysninger om Windows 10, så derfor kan jeg ikke se den ville kunne starte op på en win 8.1 registrerings fil. Der ville mangle oplysninger om systemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2015 - 17:16 #10
Ok "opgiver og lukker" =Ikke afprøvet.
Man skal huske at læse det hele ;-)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 18:40 #11
Hej har jeg overset noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2015 - 19:02 #12
Nej det har du ikke. Troede måske du ville afprøve det jeg skrev i #1, men når det ikke er noget der er afprøvet kan det være spild af tid :-)
Fortsat god aften :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 19:13 #13
Nå nej, det tør jeg ikke, så skal jeg måske installerer win 10 igen.
Spørgsmålet var mere for at høre om nogen faktisk havde prøvet det.
Men ok, måske også et fjollet spørgsmål :-)