Avatar billede dorthe_lind Seniormester
25. juli 2015 - 16:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WordPress - Two Step Authentication - Login problem

Hej

Jeg føler mig så dum.....

Men nu har jeg i et par dage forsøgt at komme ud af en håbløs situation.

Jeg har for at forbedre sikkerheden på min hjemmeside installeret en app "Two Step Authentication" både i WordPress og på min mobil (SAMSUNG S4) og nu kan jeg slet ikke log'ge på min WordPress konto længere.

Når jeg forsøger at log'ge på min WordPress, får jeg:
- Brugernavn
- Adgangskode og
- Google Authenticator kode
som login til min side, men der er noget galt med "Authenticator-koden", da den blot kommer med:
"ERROR: Google Authenticator koden er forkert eller udløbet"

Jeg må jo gøre et eller andet forkert......
Men hvad?

På min mobil-telefon kører det fint, synes jeg, dvs. den skifter koder hele tiden. Men når jeg logger ind med koderne, melder den fejl hele tiden.

Min ftp (FileZilla) kan jeg heller ikke log'ge på længere.

Kan jeg afinstallere og starte forfra (kan jo ikke log'ge på, så hvordan?)

Indstillinger i WordPress under "Google Authenticator Indstillinger" (jeg tog et printscreen, da jeg oprettede):
Aktiv: "flueben"
Afslappet tilstand: "flueben"
Beskrivelse: "Login til WordPressBlog"
Hemmelig kode: Her står et 16-cifret nummer
Aktiver App kodeorde: "blank", dvs intet flueben

På min mobil (Samsung S4), når jeg åbner "Google Autentificering står der:
Angiv denne bekræftelseskode, hvis du bliver bedt om det under login:
Overskrift: "Google"
xxxxxx (6-cifret kode, som skifter hele tiden)
xxxxxxxx@gmail.com (min google konto)

OBS/VIGIGT:
Jeg tænker, om jeg måske på min mobil-telefon skal installere en Authenfication-APP specielt til WordPress, men jeg har forsøgt at finde en og der kommer ikke rigtig nogen app frem til WordPress.

Lang smørre, jeg ved det, sorry
Håber, at I kan hjælpe

På forhånd tak fra en frustreret kvinde ;)
Dorthe
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
01. august 2015 - 13:15 #1
Løste selv problemet ved hjælp af FTP-program. Omdøbte mappen til programmet, så jeg igen kunne logge på uden Google Authenticator.

Nu kører det (også med Google Authenticator)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
01. august 2015 - 13:15 #2
Point-givning