13. juni 2015 - 13:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på win 8 efter pauseskærm

Hej jeg kan ikke komme på pcen
win 8.1 proff

jeg har to skærme
jeg kunne godt komme på med dvi på den ene
men så snart jeg satte displaykabel til den anden skærm
fik jeg sort skærm
fandt så ud af at jeg skulle sætte displayport på skærmen

det virkede også fint jeg kik valg hvilken der skulle være hovedskærmen

men så gik Windows i pauseskærm

siden har jeg ikke kunne få noget på skærmene

hvad kan jeg evt gøre
13. juni 2015 - 14:03 #1
har lige testet en anden maskine med displayport og kabel det kører fint
kan man resete indstilling er for grafikfkot jeg tror humlen ligger der :-( Grrrr
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2015 - 15:06 #2
sluk skærm #2, så kun default-skærm er på.
Genstart (evt på den hårde måde), og vælg fejlsikret tilstand.
Så må du i grafikkortets indstillinger se, om der er en 'vælg default indstillinger'
13. juni 2015 - 17:53 #3
Det har jeg forsøgt
Opstilling inden det gik i baglås
Skærm 1 med displaykabel
Skærm 2 div (dog ned adapter gav til div)
Hvis jeg slukker på den hårde måde og kun har displaykabel sat til skærm
Så er der slet skærm
Hvis jeg frakobler kabel kommer  skærm med tjeck kabel
Den søger efter display på skærmen
13. juni 2015 - 17:54 #4
Agv til div 😀
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2015 - 19:57 #5
sluk helt, og sæt et kabel i en skærm.
Start - hvis der ikke kommer billede på under boot, så sluk omgående.
Prøv videre med nyt kabel / skærm, til du finder én med startbillede fra boot. Og så kør videre fejlsikret, osv...
13. juni 2015 - 20:19 #6
Det er prøvet med en skærm et display kabel og jeg har prøvet at skifte kabel tid et DIV kabel
Ja kunne je bare komme så langt så at jeg kan vælge at få et bootskærm:
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2015 - 04:16 #7
Tag grafikkort ud, og kør på det indbyggede. I win afinstallere du så også grafikkort. Luk ned og isæt grafikkort og én skærm på den. Start og indlæs drivere.
14. juni 2015 - 07:41 #8
Det lyder fornuftigt, det må jeg få forhandleren til,
det er en ny pc jeg har indkøbt på mit arbejde
Jeg kontakter ham mandag
Så vender jeg tilbage med en evt løsning
God weekend
15. juni 2015 - 12:38 #9
Så er den i vinkel det var grafikkortet der var stået af
har fået det op at køre Ahhh

god dag til jer derude
13. juli 2015 - 10:27 #10
Lukker